اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم خبر داد

توزیع 4 هزار بسته آموزشی بین سالمندان جم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از توزیع 4 هزار بسته آموزشی بین سالمندان جم خبر داد.

توزیع 4 هزار بسته آموزشی بین سالمندان جم

احمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم اظهار داشت: شبکه بهداشت شهرستان جم در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی را در سطح شهرها و روستاهای جم تدارک دیده که برخی از برنامه‌ها اجرایی شده و تعدادی از برنامه‌ها نیز در این هفته اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت با عنوان زندگی "سالم ـ طول عمر بیشتر و موضوع سالمندی و سلامت" افزود: اگر چه پدیده سالمندی یکی از شاخص‌های ارتقای سلامت کشورها محسوب می‌شود اما چون این پدیده با سرعت روزافزونی در همه کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران در حال افزایش بوده و بستر مناسبی برای مواجهه با آن وجود ندارد، مورد توجه سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت جم با بیان اینکه طی 40 سال آینده در ایران از هر چهار نفر ایرانی یک نفر سالمند خواهد بود خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز جمعیت سالمندان ایران به مرز 5 میلیون نفر رسیده است. 

قاسمی از افزایش نسبی جمعیت سالمندان شهرستان جم خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 2 هزار و 100 سالمند بالای 60 سال در این شهرستان به سر می‌برند که مسن‌ترین این افراد از اهالی روستاهای صیدی و حسین‌آباد شهرستان و به ترتیب با طول عمر 102 (مرد) و 93 سال (زن) است که امید است همچنان شاهد سالمندی توأم با سلامت و عافیت در میان شهروندان گرامی شهرستان جم و سایر هموطنانمان در اقصی نقاط کشور باشیم.

وی همچنین به برخی از برنامه‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و خدماتی در نظر گرفته شده برای این ایام اشاره کرد و یادآور شد: به منظور اطلاع‌رسانی عمومی و حساسیت مردم نسبت به مقوله سالمندی و پرداختن هر چه بیشتر به مراقبت‌های پیشگیرانه از سنین جوانی و میانسالی، تعدادی بنر و پلاکاردهای مرتبط با شعار امسال در سطح شهر و خانه‌های بهداشت روستاها توزیع و نصب شده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از توزیع 4 هزار بسته آموزشی بین سالمندان جم خبر داد و گفت: همچنین توزیع تعدادی لوح فشرده برای ارائه آموزش‌های همگانی پرسنل مراکز و خانه‌های بهداشت به مردم و سالمندان در دستور کار برنامه‌های این ایام قرار دارد.

قاسمی بیان کرد: اطلاع‌رسانی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، برپایی ایستگاه اطلاع‌رسانی بسیج جامعه پزشکی در جمع نمازگزاران و در سطح شهر، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، نواختن زنگ سلامت و هفته بهداشت مدارس در تعدادی از مدارس سطح شهرستان، برگزاری اردوی سالمندان روستای کوری حیاتی به منظور شرکت در نماز جمعه برخی از اقداماتی بود که طی روزهای اول و دوم این ایام با عنوان سلامت معنوی سالمندان و آموزش‌های همگانی و با همکاری تمام سطوح شبکه، مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت به اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: تداوم آموزش‌های همگانی در تمام سطوح، افتتاح سامانه ارسال بلوتوث‌های مبتنی بر موضوعات بهداشتی در مرکز بهداشتی درمانی امیرالمومنین (ع)جم، ویزیت رایگان سالمندان در تعدادی از مراکز بهداشتی درمانی، برگزاری برنامه‌های پیاده‌روی عمومی و سالمندان در برخی از روستاها، اجرای مسابقات متنوع ورزشی، علمی و فرهنگی در تعدادی از مدارس و مسابقات علمی برای سالمندان، عیادت از مسن‌ترین سالمندان سطح شهرستان و بیماران بیمارستان و برگزاری همایش عمومی هفته سلامت در تاریخ 31 فروردین ماه در محل سالن شهید خاتمی شهرستان نیز در این هفته اجرا می‌شود.

قاسمی اذعان داشت: امیدوار هستیم اجرای نمادین چنین برنامه‌هایی گامی در راستای نزدیکی تفکر و اندیشه و الگوی رفتاری جامعه به مقوله سلامت باشد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول