اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گلستان:

بیش از 136 هزار سالمند در گلستان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: 136 هزار و 520 نفر سالمند در گلستان وجود دارد.

بیش از 136 هزار سالمند در گلستان وجود دارد

حسین ایروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سالمندان یکی از گروه‎هایی است که نیاز به توانبخشی دارند و برای این قشر که 136 هزار و 520 نفر را در گلستان تشکیل می‎دهند باید برنامه‎ریزی مناسب انجام شود.

وی با اشاره به هفته سلامت و سالمندی خاطر نشان کرد: در این هفته حرکت نمادین در حوزه سلامت محقق می‎شود و با محوریت دلیل اهمیت جامعه سالمندی پیگیری خواهد شد. 

ایروانی با بیان اینکه 21 درصد جمعیت جهان را سالمندان تشکیل می‎دهند ابراز داشت: با توجه به جمعیت رو به رشد جامعه سالمندی در کشور نیازمند برنامه‎های جدی در این زمینه هستیم.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: در ایران 5 میلیون سالمند هم‌اکنون وجود دارد که بر اساس آمار رشد جمعیت در سال 1404 به 9 تا 10 میلیون نفر خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به جمعیت روبه‌رو رشد در این قشر ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور روزبه‌روز بر تعداد سالمندان افزوده می‎شود که نیازمند برنامه‎های رقابتی و تامین آسایش روانی برای این گروه هستیم.

وی با بیان اینکه سالمندان آسیب‎پذیرترین قشر جامعه هستند تاکید کرد: در حوزه سالمندان با توجه به نیاز خدماتی، رفاهی و بهداشتی در بخش بهداشت و بهزیستی برنامه‎ریزی‎هایی در این خصوص انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: هزینه‎های درمانی و خدماتی برای سالمندان هم برای خانواده‎ها و هم برای سازمان بسیار بالاست و بر همین اساس قسمتی از هزینه‎های درمانی و نگهداری در مراکز سالمندان و زندگی شخصی و پوشش بیمه‎ای و بیمه مکمل در بهزیستی انجام می‎شود.

این مسئول اذعان داشت: شورای ساماندهی سالمندان از سال گذشته با محوریت وزارت بهداشت و دبیری بهزیستی در کشور شروع به کار کرده که بهبود روش زندگی سالمندان، رضایت در دوران سالمندی و ارائه خدمات رفاهی و درمانی برای این قشر را در دستور کار قرار داده است.

ایروانی مسئله ترافیکی را یکی از مشکلات جامعه سالمندی برشمرد و متذکر شد: در بحث صدمات ترافیکی شاهد ایجاد مشکلات برای سالمندان هستیم و نیاز است شهرداری‎ها قبل از ایجاد مشکلات در این خصوص برنامه‎های پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول