اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته سلامت انجام شد

دیدار مسئولان با سالمندان

خبرگزاری فارس: همزمان با سومین روز هفته سلامت قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل به همراه جمعی از مسئولان با سالمندان مرکز نگهداری ماندگار اردبیل دیدار کردند.

دیدار مسئولان با سالمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عصر امروز در این بازدید و سرکشی از سالمندان اظهار داشت: 43 نفر از سالمندان استان در مرکز نگهداری سالمندان ماندگار سکونت دارند که خواسته آنها سرکشی اعضای خانواده و حمایت جدی از این قشر برای رفع مشکلاتشان است.

فرهاد پورفرضی با یادآوری این‌که سالمندان به مهر و محبت بیشتر و سرکشی فرزندان بیش از هر چیز دیگر نیاز دارند، تصریح کرد: باید با مهر و عاطفه از آنها دلجویی و پرستاری کرد تا زمینه دلخوری و آسیب روحی و روانی آنها فراهم نگردد.

وی با بیان این‌که 95 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل سالمند هستند، خاطر نشان کرد: ما برنامه‌های مختلفی را برای این قشر تدارک دیده بودیم که تلاش می‌کنیم با اجرایی کردن آنها نظیر برقراری شهر سالم، رونق و توسعه طب سالمندی و افزایش خدمات پرستاری به این قشر در حد توان از آنها حمایت کنیم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به این‌که در سن سالخوردگی پوکی استخوان و شکستگی از رایج‌ترین گرفتاری این قشر است شهرداری باید در مبلمان شهری به گونه‌ای عمل کند تا رفت و آمد سالمندان با ویلچر و عصا با دغدغه کمترانجام شود.

به گزارش فارس، قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پرهیز از رفتارها و نگرش‌های غلط به سنین سالمندی را یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه ضرورت دارد توجه و دقت لازم انجام شود تا از بد رفتاری با سالمندان پرهیز شده و آنها با آرامش بهتر بتوانند ایام عمر را سپری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به نامگذاری هفته سلامت امسال به نام سالمندی و سلامت گفت: سپردن سالمند به سرای سالمندان و بی‌توجهی به آنها عوارض غیر قابل جبرانی دارد و در این زمینه باید آموزش‌های لازم انجام شود.

وی حفظ سلامت و تندرستی سالمندان را با تغذیه مناسب، پیاده‌روی روزانه، جلوگیری از مصرف دخانیات و استفاده از میوه‌های تازه را به عنوان اسباب سلامتی یادآور شد.

پورفرضی در ادامه افزود: در کشور ما جمعیت سالمندی رو به رشد است و پیش‌بینی می‌کنیم در 20 سال آینده جمعیت سالمند کشور در استان اردبیل به بیش از 20 درصد برسد.

به گزارش فارس، در شهر پارس‌آباد نیز به مناسبت هفته سلامت مراسم تجلیل از فعالان عرصه بهداشت و سلامت انجام شد و رئیس گروه توسعه شبکه بهداشت استان اردبیل در اجرایی شدن طرح پزشک خانواده تا شهریور امسال در پارس‌آباد خبر داد.

محرم عالی‌مراد گفت: در قالب این طرح هر پزشک خانواده تا شعاع 1.5 متری، محدوده درمانگاه محل خدمت به 500 تا دو هزار و 500 نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌کند.

وی سرانه هر پزشک مشمول این طرح را 17 هزار و 500 ریال اعلام کرد و افزود: خدمات اورژانسی، هزینه معاینه و دارو در سطح یک در اجرای طرح پزشک خانواده رایگان است.

عالی‌مراد توزیع عادلانه خدمات سلامت، کاهش هزینه‌های درمانی غیر ضرور و بهره‌گیری از پوشش بیمه درمانی را از جمله اهداف طرح پزشک خانواده برشمرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول