اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

فعالیت 16 مرکز نگهداری از سالمندان در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 16 مرکز نگهداری از سالمندان در این استان فعال است.

فعالیت 16 مرکز نگهداری از سالمندان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین سعیدی ظهر امروز در نشست شورای سالمندان این استان، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر یک‌هزار و 379 نفر از جامعه سالمندان این استان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که از این تعداد 160 سالمند در مراکز شبانه‌روزی، 837 سالمند در مراکز روزانه و 382 سالمند در منزل از خدمات سیار برخوردار هستند.

وی تعداد مراکز نگهداری سالمندان استان را 16 مرکز برشمرد و گفت: از این تعداد سه مرکز شبانه‌روزی در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد و 13 مرکز نیز به‌صورت جامع و روزانه هستند.

سعیدی ادامه داد: سه شهرستان لردگان، اردل، کیار، کوهرنگ فاقد مراکز نگهداری از سالمندان است که انتظار می‎رود با برنامه‌ریزی‎های مناسب این مشکل نیز به زودی برطرف شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات و عملکرد سازمان بهزیستی در راستای بهبود وضعیت سالمندان، گفت: ایجاد مراکز روزانه و شبانه‌روزی در سطح استان، گسترش مراکز روزانه آموزشی، برگزاری اردوهای تفریحی، آموزشی در داخل و خارج استان، شرکت سالمندان در همایش سراسری قرآن و کسب مقام برتر در کشور از مهم‌ترین این اقدامات است.

وی ادامه داد: بهره‌مندی سالمندان از خدمات توانبخشی تیم سیار در مراکز توانبخشی جامع سطح استان، بهره‌مندی سالمندان از خدمات کلینیکی و مشاوران در مراکز، ارائه آموزش‌های تخصصی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و چگونگی بهره‌مندی از داروها و مصرف به هنگام آن از دیگر این اقدامات به شمار می‌رود.

سعیدی، رعایت حقوق و تکریم‌دهی به سالمندان را یک اصل اساسی در اسلام دانست و افزود: برهمین اساس در این باره توجه ویژه به سنت‌ها و فرهنگ متعالی اسلام که مبتنی بر فطرت انسانی است ضروری بوده چراکه سالمندان در فرهنگ اسلام از جایگاه ویژه و والایی برخوردار هستند.

وی ضمن تبیین جایگاه پرارزش سالمندان در جامعه گفت: بدون تردید جایگاه واقعی سالمندان پیش از آنکه در آسایشگاه‌ها باشد در کانون گرم و با محبت خانواده است تا محیط خانواده به واسطه حضور صمیمی آنان روشن و منور مانده و وجود آنان محور تجمع و الفت خانواده شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول