اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی البرز:

توجه به نیازهای سالمندان و کمک به رفع آنها ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: توجه به نیازهای سالمندان و کمک به رفع آنها ضروری است.

توجه به نیازهای سالمندان و کمک به رفع آنها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مرتضی مکاریان ظهر امروز در بازدید از مرکز نگه‌داری سالمندان زرمان در کرج اظهار داشت: سالمندان گوهرانی گران‌بها در خانواده هستند که باید قدر آنها را بدانیم و محبت و مهربانی را نثار آنها نماییم.

وی ادامه داد: توجه به رفع نیازهای سالمندان یکی از مهم‌ترین ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، لذا رفع این مهم نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی است.

این مسئول با اشاره به این که برخی از سالمندان در مراکز نگه‌داری سالمندان با چالش‌های عاطفی مواجه هستند، افزود: خانواده‌ها و به ویژه فرزندان نباید فراموش کنند، این افراد نیز خلأهای عاطفی را بیش از هر چیز دیگر درک می‌کنند لذا باید هر روز به آنها سرزده و آنان را از لحاظ عاطفی حمایت کنند.

مکاریان با بیان این که سالمندان روزگار جوانی را سپری کرده و امروز به مرحله سالمندی رسیده‌اند، افزود: نباید فراموش کنیم که این افراد نیز دارای احتیاجاتی هستند لذا باید زمینه‌های حمایت از این افراد نیز فراهم شود.

وی  گفت: اختلالات حرکتی و معلولیت در برخی از سالمندان سبب می‌شود که نگه‌داری از آنان در منزل بسیار دشوار شود، لذا با سپردن این افراد به مراکز نگه‌داری سالمندان زمینه‌های بهتر زیستن این قشر فراهم می‌شود، اما نباید آنان را به دست فراموشی بسپاریم بلکه باید بیش از هر دوره‌ای به آنان توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول