اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان:

19.5 درصد جمعیت کشور سالمند هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان گفت: در حال حاضر 19.5 درصد جمعیت کشور را سالمندان یا همان افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهند.

19.5 درصد جمعیت کشور سالمند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدرضا آذرکیش صبح امروز در مراسم تقدیر از فعالان عرصه سلامت شهرستان نهبندان اظهار داشت: شعار هفته سلامت در سال جاری از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان "زندگی سالم و طول عمر بیشتر" با تأکید بر موضوع سالمند و سالمندی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 19.5 درصد جمعیت کشور را سالمندان یا همان افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: سیستان و بلوچستان کمترین آمار سالمند را در سطح کشور دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان ادامه داد: استان‌های گیلان، خراسان‌جنوبی و مرکزی دارای بیشترین آمار سالمند در سطح کشور هستند.

آذرکیش با اشاره به اینکه میانگین سن امید به زندگی در دنیا 69 سال است، افزود: در کشورهای عقب‌مانده این مهم 67 سال برآورد شده است.

وی میزان امید به زندگی در کشور ایران را 71 سال دانست و اظهار داشت: میزان امید به زندگی در آقایان 67 و در خانم‌های کشورمان نیز 72 سال است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان از وجود 4 هزار و 473 سالمند در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان افراد سالمند 7.6 درصد جمعیت نهبندان را تشکیل می‌دهند.

آذرکیش یادآور شد: در برنامه‌های مختلف و در تمامی سال از این تعداد افراد سالمند شهرستان مراقبت‌ها و حمایت‌های متعدد و مختلفی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 88 درصد خانواده‌های این شهرستان به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند، تصریح کرد: میانگین دسترسی خانواده‌ها به آب آشامیدنی سالم در کشور 94 درصد است که نهبندان به دلیل خشکسالی و دیگر علت‌ها از میانگین کشوری در این زمینه پایین‌تر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهبندان افزود: 82 درصد خانواده‌های این شهرستان توالت بهداشتی دارند که میانگین کشوری در این زمینه 77 درصد است.

آذرکیش ادامه داد: در سال گذشته تعداد 191 سرویس بهداشتی توسط این نهاد و 25 سرویس بهداشتی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای افراد نیازمند ایجاد شد.

در ادامه از 15 نفر از فعالان عرصه سلامت شهرستان نهبندان تقدیر و قدردانی شد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول