اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان:

تحقق شعار امسال در نه گفتن به کالاهای وارداتی است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان گفت: برای تحقق شعار امسال که «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نام دارد باید یک "نه"بزرگ توسط مردم و صنعتگران به کالاهای وارداتی گفته شود.

تحقق شعار امسال در نه گفتن به کالاهای وارداتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان در سالن اجتماعات گلزار شهدای دارالسلام ابن شهرستان اظهار داشت: اعلام جهاد اقتصادی در سال گذشته و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی در سال پیش رو مرتبط با دهه چهارم انقلاب است که توسط مقام معظم رهبری، دهه پیشرفت و دهه عدالت اجتماعی نامگذاری شده است.

وی، نامگذاری اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی طی چهار سال اخیر را مرتبط با نامگذاری دهه چهارم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری قلمداد کرد.

جوادی یادآور شد: نامگذاری اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف توسط مقام معظم رهبری در سال‌های اول و دوم رویکرد شخصی بود که بیشترین سهم را در این سال‌ها مردم داشتند.

فرماندار کاشان افزود: نامگذاری سال سوم به نام سال جهاد اقتصادی با رویکرد مشارکتی ملت و دولت بود که سهم ملت و دولت در این سال یکسان بود.

جوادی در ادامه با اشاره به اینکه، مقام معظم رهبری شعار سال را از حرکت‌های جهادی فردی آغاز و به عرصه مشترک جمعی رسانیدند بیان کرد: در این عرصه ملت و دولت باید با کمک یکدیگر برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاشی مضاعف داشته باشند.

به گفته وی در صورت تحقق نیافتن برنامه‌ها در رابطه با جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در انتهای دهه چهارم، شعار دهه که پیشرفت و عدالت اجتماعی است محقق نمی‌شود.

فرماندار کاشان ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، شکستن محاصره تحریم اقتصادی و بی‌اثر شدن تهدیدهای دشمن، رفتن نقدینگی و سرمایه‌های سرگردان به سوی تولیدات داخلی و کشف فناوری‌های نوین توسط متخصصان داخلی را از جمله پیامدهای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد.

جوادی، فراهم کردن فرصت‌های شغلی توسط دستگاه‌های دولتی، شناسایی موانع تولید و تجارت و برطرف کردن آن، مدیریت واردات، افزایش تعرفه‌های دولتی برای توان رقابت تولیدات داخلی با کالاهای مشابه خارجی، توجه به صادرات مازاد بر نیاز و قرار گرفتن سیاست‌های ارزی کشور در راستای تولیدات ملی را در راستای تحقق تولید ملی توسط مسئولان حائز اهمیت دانست.  

فرماندار کاشان همچنین توجه به کالاهای ایرانی و ترجیح دادن کالای داخلی به خارجی، سوق دادن نقدینگی مردمی به سمت تولیدات داخلی، تن دادن جوانان به کار و تلاش، ادغام بنگاه‌های کوچک با بزرگ، کاهش قیمت تمام شده، افزایش مدیریت اجناس، توجه به سلایق مردم، تأمین نیازهای مردم، معرفی تولیدات ملی به مردم، توجه به نیروی کار بومی و خودداری از خرید محصولات خارجی را از مهم‌ترین وظایف مردم در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقق تولید ملی بدون حمایت از کار و سرمایه ایرانی امکانپذیر نیست عنوان کرد: برای تحقق شعار امسال، باید یک"نه" بزرگ توسط مردم و صنعت‌گران به کالاهای وارداتی گفته شود.

جوادی تأکید کرد: اگر معتقدیم اسلام و نظام اسلامی حرفی برای گفتن در حوزه اقتصاد جهانی دارد باید از تولید ملی و سرمایه ایرانی توسط مردم و مسئولان به شدت حمایت شود.

این مسئول تهاجم دشمن به بخش اقتصاد و اعمال تحریم‌های اقتصادی برای تسلیم جمهوری در برابر خواسته‌های استکبار جهانی را یکی از مهم‌ترین دلایل نامگذاری جهاد اقتصادی در سال گذشته و در ادامه آن حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی در سال جاری دانست.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول