اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه استان مرکزی:

دولت و مجلس برای تحقق شعار امسال وظیفه سنگینی دارند

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: دولت و مجلس وظیفه سنگینی برای تحقق شعار امسال بر دوش دارند.

دولت و مجلس برای تحقق شعار امسال وظیفه سنگینی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نادر مقدسی صبح امروز در نشست هفتگی حزب مؤتلفه اسلامی استان اظهار داشت: این نامگذاری‌ در ادامه سال جهاد اقتصادی است که باید اهداف آن جدی‌تر از گذشته دنبال شود تا کشور در حوزه اقتصاد به قدرتی برتر در منطقه و جهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کند با تحریم اقتصادی پیروز میدان است یادآور شد: دشمنان تلاش می‌کنند با استفاده از ابزار پوسیده تحریم‌های اقتصادی، ملت ایران را به زانو درآورند در حالی که ملت ایران با ترفندهای مختلف و با همت و تلاش همه تحریم‌ها را خنثی ساخته و نامگذاری امسال نیز در همین راستا قابل تحلیل است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی افزود: این نامگذاری‌ها بر اساس مطالعات دقیق کارشناسی و نیازهای حیاتی کشور انتخاب می‌شود، بنابراین لازم است در سال پیش‌رو مسئولان نظام و مردم این شعار را به عنوان یک دستورالعمل در اولویت کاری خود قرار دهند.

مقدسی با بیان اینکه مسئولان باید تمام امکانات کشور را برای تقویت تولید داخلی بسیج کنند تصریح کرد: همچنین مجلس باید قوانینی را تصویب کند که تسهیلات برای تولیدکنندگان فراهم باشد و دولت کسانی را که می‌خواهند در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند، مورد حمایت جدی قرار دهد.

وی یادآور شد: آحاد مردم نیز باید هوشیار باشند و فرهنگ خرید کالاهای داخلی و ملی را در خود تقویت کنند و بدانند که با این کار دشمنان اسلام و کشورمان را از دستیابی به مقاصد پلیدشان ناکام خواهند گذاشت.

به گفته وی اگر مسئولان و مردم در یک حرکت ملی منسجم بتوانند این راهبرد بسیار مهم را در کشور انجام دهند تمام تهدیدات و سناریوهای خصمانه دشمنان تبدیل به فرصت شده و ما را به پیشرفت خواهد رساند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان با اشاره به مسائل سوریه گفت: پذیرش طرح صلح نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از سوی دمشق و متعاقب آن سفر نخست وزیر ترکیه به ایران در حالی صورت گرفت که منطقه شاهد چرخش موضع قدرت‌ها در قبال بحران سوریه و تعدیل مواضع ضد سوری است و شرایط حکایت از ناکامی جبهه ضد مقاومت در تحولات سوریه دارد.

مقدسی به حضور رجب طیب‌اردوغان نخست وزیر ترکیه در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: وی پیام اصلی را از زبان مقام معظم رهبری دریافت کرد که ایران به دلیل حمایت سوریه از خط مقاومت، از این کشور پشتیبانی می‌کند و روند ضروری اصلاحات در سوریه را تایید و در مقابل هر طرح و ایده مداخله‌‌گرانه آمریکایی برای سوریه می‌ایستد.

وی ابراز داشت: معظم‌له به روشنی به این مقام ترک تاکید کردند که مقامات ترکیه به میزانی که از آمریکا فاصله بگیرند و مورد غضب آنها باشند محبوب ما هستند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان مرکزی به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: توصیه می‌کنیم دولت در اجرای قانون حساس و مهم هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون عمل کند و با برخی اقدامات به تورم در جامعه دامن نزند.

مقدسی متذکر شد: مجلس هشتم در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها دولت را مکلف کرد تا 30 درصد از درآمدها را مصروف حمایت از بخش‌های تولیدی کند، اما عدم اجرای درست این قانون همراه با برخی اشکالات دیگر در اختصاص تسهیلات بانکی به صنایع کشور، به تولید لطمه زده، همچنین اقدام اخیر دولت در پرداخت یارانه نقدی جدای از اینکه خلاف صریح قانون است، متناسب با شرایط کشور نبوده و گرانی ‌را تشدید ‌می‌کند.

انتهای پیام/ن10/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول