اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تأکید کرد

دولت نظام تعرفه‌ای بازاریابی خارجی را تقلیل دهد

خبرگزاری فارس: قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: در بازاریابی خارجی، دولت باید نظام تعرفه‌ای را تقلیل دهد.

دولت نظام تعرفه‌ای بازاریابی خارجی را تقلیل دهد

حمیدرضا یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: جهاداقتصادی در سال گذشته معنایی عام داشت اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری به این امر تخصصی‌تر پرداخته شده و دولت نیز باید فراتر از تعارفات روزمره و به دور از شعارگرایی و نصب بنر با انجام یک سری اقدامات، شاخص‌های مورد نظر خود را تعیین و برنامه‌ها را بر اساس تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مدون کند.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف می‌توان در سطح ملی به مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه صندوق توسعه و استفاده از ظرفیت‌های این صندوق به منظور حمایت از تولید ملی اشاره کرد.

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: با ارتقای فرهنگ‌ عمومی جامعه می‌توانیم دیدگاه‌های نامطلوب به تولید ایرانی را کمرنگ‌تر و نگاه مردم را نسبت به تولیدکنندگان و سرمایه‌داران تغییر بدهیم.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاران بومی و خارجی باید تشویق شوند تا سرمایه‌های خود را از بانک‌های داخلی و خارجی برداشت و بودجه خود را در طرح‌های داخلی استان مصرف کنند که این امر خود مستلزم رفع باریک‌بینی‌ها و دیدگاه‌های محدودکننده وجود است.

یاری تصریح کرد: باید تولیدمحوری را شاقول سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور و استان قرار داده و در مباحث اقتصادی بخش‌های خدماتی و پتروشیمی را در محاسبه رشد اقتصادی لحاظ نکنیم بلکه تنها تولید را به‌عنوان شاقول اقتصادی مورد توجه قرار داده و تنها بر اساس میزان تولید اقتصادی کمی‌ها و کاستی‌ها را در اقتصاد شناسایی کنیم.

وی در ادامه کاهش مسیر مقررات و مجوزهای مورد نیاز تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را از نکات مهم در حمایت از تولید داخلی عنوان و افزود: با ایجاد معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی می‌توانیم حمایت از تولید ملی و سرمایه داخلی را افزایش داده و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را نسبت به سرمایه‌گذاری در استان ترغیب کنیم.

قائم مقام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان اظهار کرد: بانک‌ها باید برخورد بهتری با واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان داشته باشند و با بخشودگی معوقات، تولیدکنندگان را حمایت کرده و در این راستا انقلاب بانکی نوینی را ایجاد کنند.

وی بازاریابی داخلی و خارجی را در حمایت از کالاهای تولیدی بسیار مهم خواند و گفت: در مرحله نخست ادارات باید خود اقدام به خرید کالاهای داخلی کرده و رسانه‌ها نیز وظیفه دارند تا بر روی مصرف کالاهای ملی تأکید و مردم را به مصرف کالاهای ایرانی تشویق کنند که این امر خود دارای الزاماتی است به این معنا که باید قیمت تمام شده را برای تولید داخلی کاهش و کیفیت محصولات را به منظور رقابت با کالاهای خارجی افزایش دهیم.

یاری اذعان کرد: در بازاریابی خارجی، دولت باید نظام تعرفه‌ای که در این زمینه وجود دارد را تقلیل داده و برگزاری نمایشگاه‌ها و تورهای تجاری به سراسر جهان و به ویژه کشورهای آسیای میانه و کشورهای همجوار، به خصوص عراق را در دستور کار خود قرار دهد چرا که ما موظف هستیم بر بی‌ثباتی‌ سیاست‌های اقتصادی در حوزه دولت و مجلس فکر کرده و شرایطی را فراهم کنیم که تولیدکننده بتواند خود را با آن هماهنگ کند.

وی در پایان گفت: امسال در نظر داریم تا از شرکت‌های تعاونی حمایت بیشتری کرده و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت روان‌سازی مطلوبی را در فعالیت‌هایشان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول