اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:

12 هزار فعال صنایع دستی 120 هزار مترمربع تولید دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 12 هزار نفر فعال حوزه صنایع دستی در استان اردبیل سالانه بیش از 120 هزار مترمربع تولید گلیم، ورنی و جاجیم دارند.

12 هزار فعال صنایع دستی 120 هزار مترمربع تولید دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جلسه کارگروه صنایع دستی در اردبیل اظهار داشت: در شهرهای شمالی به ویژه پارس‌آباد و گرمی تولید ورنی و در نمین و عنبران تولید گلیم و جاجیم رونق مضاعف پیدا کرده به طوری که اکثر هنرمندان تلاش می‌کنند با تقویت این حوزه امرار معاش کنند.

وی ارزش تولیدات گلیم، ورنی و جاجیم را در استان برای صادرات محصول 50 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر صنایع دستی استان بازارهای خوب داخلی و خارجی دارد به طوری که سالانه 100 هزار مترمربع از این تولیدات به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

ندایی به قدمت صنایع دستی در دیار اردبیل و مناطق مختلف مغان اشاره و بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه صنایع دستی نظیر گلیم، ورنی و جاجیم، منبت چوب به استثنای فرش دستباف حمایت خود را از هنرمندان و صنعتگران انجام می‌دهد و در سال‌های اخیر شاهد حرکت‌های مثبت در تحقق بسیاری از مطالبات بودیم.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز از محل مشاغل خانگی 40 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای فعالان صنایع دستی و مشاغل خانگی در نظر گرفته شده بود که تا آخر فروردین فرصت جذب و پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: با این اقدامات تلاش می‌شود تا حوزه صنایع دستی با قدرت و قوت بیشتر مورد حمایت جدی و اساسی قرار گیرد تا در یک بستر مناسب بتوانیم اهدافمان را محقق کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل فعالیت تعاونی‌های مختلف در حوزه صنایع دستی و فروش محصولات متنوع را یادآور شد و اضافه کرد: در زمینه تولید این محصولات از صنعتگران و هنرمندان حمایت‌های لازم با صدور دفترچه‌های بیمه و پوشش متنوع آن انجام می‌شود و امیدواریم در یک حرکت بالنده بتوانیم به پویایی صنایع دستی در استان کمک کنیم.

ندایی ادامه داد: بیش از نیمی از تولیدکنندگان صنایع دستی در استان تاکنون بیمه شده‌اند و مابقی متقاضیان نیز می‌توانند نسبت به بهره‌مندی از این مزایا اقدام کنند.

وی تنوع تولیدات صنایع دستی در استان را یادآور شد و گفت: با برپایی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه و فروش صنایع دستی یک تحول خوب را در این حوزه شاهد و ناظر هستیم.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول