اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان شمالی:

حمایت از تولید ملی ضامن رونق اقتصادی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی حمایت از تولید ملی را ضامن رونق اقتصادی و کار و اشتغال دانست.

حمایت از تولید ملی ضامن رونق اقتصادی است

حسن قلیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد  با اشاره به اینکه نقش هر مجموعه در این فرآیند مشخص است اظهار داشت: دولت در این راستا موظف بوده تا زیرساخت‌ها، بسترها و بحث تسهیلات بانک‌ها را آماده کند تا زمینه تحقق این برنامه فراهم شود.

وی استفاده از همه ظرفیت تولیدکنندگان و مخترعان در این زمینه را برشمرد و افزود: البته باید در همه بحث‌ها خودباوری را بیش از پیش در کشور تقویت کرده و در کنار آن نقش دو مجموعه دیگر مردم و تولیدکنندگان هم در نام‌گذاری امسال در کنار نقش دولت مورد توجه قرار داد.

قلیزاده تصریح کرد: مردم باید از موقعیت تولید  داخلی استفاده کنند تا از خروج سرمایه و ارز جلوگیری شده و به رونق کار و اشتغال و اقتصاد بیانجامد.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی گفت: تولید کنندگان نیز باید کالاهای باکیفیتی را تولید و روانه بازار مصرف کنند زیرا اهمیت تولید با کیفیت در راستای تحقق برنامه‌های سال تولید ملی بالا است و از سویی ارزان بودن کالاها و خدمات و خدمات بعد از فروش نیز در این راستا حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه همه چیز در شعار سال مشخص است اظهار داشت: زمانی که تولید و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مطرح می‌شود، وقتی این خریدها انجام شود، تعداد تولیدات بالا رفته و طبیعتاً سبب رونق اقتصادی می‌شود.

قلیزاده تصریح کرد:مجموعه حوزه اقتصادی استان هم تمام تلاشش این است که زیرساخت‌ها را در حوزه تولید و سرمایه گذاری به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأمین کرده تا مردم از تولیدات داخلی بیشتر استفاده کنند که نهایتاً سبب تحقق برنامه‌های سال تولید ملی شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری 18 سال است که این سنت حسنه نام‌گذاری‌ها برای سال‌های جدید را انجام داده که قطعاً اثرات فراوانی داشته است.

وی با بیان اینکه در این نام‌گذاری‌ها یک افق و راهبرد برای سیاست‌های کلان برنامه ریزی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین می‌شود، افزود: از دهه چهارم تقریباً محورهای این نام‌گذاری‌ها با محوریت کار، رشد و تعالی اقتصادی بوده است.

قلیزاده تصریح کرد: یک سال به نام اصلاح الگوی مصرف، سال بعد به نام همت مضاعف، کار مضاعف، سال بعد به عنوان جهاد اقتصادی و امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است که این‌ها نشان از اهمیت این موضوعات دارد.

وی اظهار داشت: طی دو سال گذشته نیز حوادث بیداری اسلامی را که سبب بیداری جهانی شده شاهد بودیم که رهبری امسال را نیز به خاطر شرایط کشور و تحریم توسعه اقتصادی مطرح می‌کنند لذا در هر سال که نقش اول را رهبری بر دولت گذاشته، دولت نیز اهتمام لازم را با مشارکت مردم در این زمینه داشته است.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول