اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان خبر داد

راه‎اندازی دفتر حمایت از تولیدات علمی در دانشگاه آزاد گرگان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: دفتر حمایت از تولیدات علمی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان راه‎اندازی می‎شود.

راه‎اندازی دفتر حمایت از تولیدات علمی در دانشگاه آزاد گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، رضا علی‌محسنی در نخستین جلسه هیئت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در سال 1391 با تبریک آغاز سال جدید با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى" اظهار داشت: نامگذاری سال‎ها از سوی مقام معظم رهبری رویکردی استراتژیک و علمی و فرهنگی برای برنامه‎ریزی کلان در کشور است و نامگذاری سال 1391 از سوی معظم‌له به عنوان سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در واقع نشان از تاکید مضاعف ایشان بر ادامه جهاد اقتصادی و توجه ویژه به شاخص‎های بنیادین توسعه ملی است.  

وی حمایت از کار و تولید ملی و سرمایه داخلی را از محورها و مصادیق جهاد اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه داخلی به عنوان محور و کلید توسعه محسوب می‎شود.

محسنی با اشاره به نقش دانشگاه‎ها در این زمینه گفت: برای حمایت از تولید ملی باید فاصله دانشگاه با صنعت کاهش پیدا کند و برای این منظور باید دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‎ها تقویت شوند و دانشگاه‎ها با برقراری ارتباط مناسب با صنایع داخلی و تجاری‎سازی علم، زمینه را برای حرکت به سمت حمایت از کار و تولید ملی فراهم سازند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بیان اینکه بر اساس رویکردهای دکتر دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای سطح برنامه‎های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه در اولویت برنامه‎های کلان دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد، حرکت بر مدار برنامه توسعه را ضامن موفقیت دانست.

محسنی حمایت از دانشجویان و اعضای هیئت علمی در امر تولیدات علمی را از دیگر اولویت‎های دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در سال 1391 برشمرد و در این راستا به حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه ماموریت داد نسبت به راه‎اندازی دفتر حمایت از تولیدات علمی و پژوهشی و فرهنگی اقدام لازم را انجام دهد.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در ادامه سخنان خود مهمترین اولویت‎های کلی سال 1391 دانشگاه آزاد اسلامی گرگان را نیازسنجی و امکان‎سنجی برای گسترش مراکز تحقیقاتی جدید، فعال‌سازی مراکز تحقیقاتی و تجاری‌سازی فعالیت‎های مراکز تحقیقاتی موجود افزایش رشته‎های دانشگاه و افزایش جذب هیئت علمی، افزایش تولیدات علمی و حمایت از اختراعات و اکتشافات، کیفیت بخشیدن به خدمات دانشجویی، ایجاد کارگروه‎ها و فعال‎سازی کارگروه‎های تخصصی، گسترش و تعمیق فرهنگ اصیل اسلامی، صرفه‎جویی و استفاده درست از منابع، پیگیری ارتقای امتیاز دانشگاه، تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه بر اساس برنامه زمان‎بندی و شروع عملیات اجرایی پروژه‎های عمرانی جدید و اطلاع‎رسانی مناسب از فعالیت‎ها و اقدامات دانست.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته در سال جاری شاهد رشد و پویایی مضاعف در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در تمامی ابعاد باشیم.

محسنی همچنین خواستار فعالیت بیشتر روابط عمومی دانشگاه به منظور اطلاع‎رسانی سریع و صحیح و درست به مخاطبان شده و تاکید کرد: به منظور معرفی مناسب دانشگاه آزاد ‏اسلامی گرگان به مخاطبان، خدمات دانشگاه در حوزه‎های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ‏هنری، ورزشی و ... باید به نحو درست و مناسبی در جامعه منعکس شود.

‏‏رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با بیان اینکه کارکنان دانشگاه در سال جدید باید با جدیت و تلاش بیشتری به کار و فعالیت بپردازند تا هر چه بهتر به دانشجویان خدمت‎رسانی شود، از تشکیل کارگروهی ویژه با عنوان کمیته برنامه و طرح‎های افزایش بهره‎وری و زنجیره تامین منابع مالی دانشگاه خبر داد و گفت: در این کارگروه راهکارها و پیشنهادات در خصوص صرفه‎جویی، تامین منابع مالی جدید برای دانشگاه و همچنین عملیاتی شدن پیام نوروزی مقام معظم رهبری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول