اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

داروی دسفوناک بار دیگر در کشور اجازه تولید گرفت

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: داروی دسفوناک که یک مدت به منظور بررسی‌های بالینی دوباره روی آن، تولید آن در کشور متوقف شده بود برای بار دیگر در کشور اجازه تولید گرفت.

داروی دسفوناک بار دیگر در کشور اجازه تولید گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامحسین صادقیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون 96 درصد از داروها در ایران تولید می‌شود که یک دوازدهم قیمت داروهای خارجی است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات سوء روی تولید داروهای ایرانی برگرفته از فرهنگ مردم کشور است، بیان داشت: اینکه می‌گویند داروهای ساخت ایران نسبت به داروهای خارجی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است تنها به نوع نگاه عامه مردم است که همیشه جنس خارجی را بهتر از ایرانی می‌دانستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: داروی دسفوناک که یک داروی تولید ایران برای بیماران تالاسمی است اگر چه عوارض آن مشابه نمونه خارجی آن به نام دسفرال است، اما چون تولید داخل بود، این عوارض را پررنگ‌تر نشان دادند.

وی گفت: موضوع کلینیک تریال این دارو سال گذشته از سوی وزارت بهداشت مطرح شد و هم‌اکنون با بررسی‌های بالینی که در این زمینه انجام شده تائید دوباره برای تولید داروی دسفوناک داده شده است.

صادقیان ادامه داد: در زمان حاضر کمیته‌ای به منظور بررسی وضعیت تولید کمی و کیفی دارو در معاونت غذا و داروی اصفهان تشکیل شده که در این کمیته داده‌های علمی و مستندات مکتوب در قالب نشست‌ها و همایش‌ها به دست‌اندرکاران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر به 20 کشور خارجی، داروهای ایرانی صادر می‌شود، اضافه کرد: مقرر شده است که صادرات دارویی ایرانی روی 200 میلیون دلار برسد که به راحتی قابل دسترس است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: یکی از مسئولان دارویی کشور اعلام کرد که 5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی تولید دارو، سودآوری به اندازه 50 میلیارد تومان برای ایران داشته است.

وی افزود: از سال گذشته در تمام دانشگاه‌های تیپ یک کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کنترل کیفی  داروهای اعم از داروهای داخلی و خارجی آغاز شد و هم‌چنان این برنامه در این سال دنبال می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول