اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول سال گذشته صورت گرفت

تولید 5 هزار تن آبزی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات استان زنجان گفت: سال گذشته 5 هزار تن آبزی در استان زنجان تولید شد.

تولید 5 هزار تن آبزی در استان زنجان

محمود صیادبورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: آبزی‌پروری یکی از فعالیت‌هایی است که موجب صرفه‌جویی در استفاده از کودهای شیمیایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدایت پساب‌ استخرهای پرورش ماهی به اراضی کشاورزی، استفاده بهینه از آب کشاورزی، افزایش سهم بهره‌وری از آب، تولید پروتئین مفید و مورد نیاز مردم رشد خوبی در استان زنجان داشته است، افزود: کمک به اقتصاد خانوار کشاورز، افزایش خودمصرفی ماهی در محل تولید، ترویج مصرف گوشت ماهی در مناطق کشاورزی و افزایش مصرف گوشت ماهی در سبد خانوار کشاورز نیز از مواردی بودند که در طول سال گذشته رشد مطلوبی در استان زنجان داشتند.

مدیر امور شیلات استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 5 هزار و 500 تن انواع آبزیان در استان زنجان تولید شد، اضافه کرد: این آبزیان شامل ماهی کپور معمولی، کپور علف‌خوار، کپور نقره‌ای و کپور سر گنده و در بخش انواع آبزیان نیز از قبیل ماهیان سردآبی هم‌چون ماهی قزل‌آلا و ماهی آزاد بود.

وی با بیان اینکه این تعداد آبزیان با مبلغی به ارزش 228 هزار و 900 میلیون ریال در استان زنجان تولید شد، افزود: این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 40 درصد افزایش داشته است.

صیادبورانی اظهار کرد: از مجموع مبالغ هزینه شده در زمینه تولید آبزیان 22 هزار و 60 میلیون ریال در بخش ماهیان گرم‌آبی، 8 هزار میلیون ریال در زمینه تولید ماهیان زینتی، 182 هزار و 790 میلیون ریال در بخش ماهیان سردآبی و 16 هزار و 50 میلیون ریال نیز در زمینه تولید بچه ماهیان سردآبی هزینه شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول