اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران:

مبنای تولید ملی بر تولید فکر در مدارس است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: مبنای تولید ملی بهره‌گیری و استفاده از تولید فکر در مدارس و دانشگاه‌ها است.

مبنای تولید ملی بر تولید فکر در مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران یدالله مرادی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با مدیران و معاونان اسبق آموزش و پرورش گچساران به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های هفته معلم در گچساران اظهار کرد: تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی از جانب خداوند متعال است.

وی افزود: انبیای الهی معلمان و مربیان بشریت و واسطه‌ای برای هدایت، پرورش و تعلیم انسان به سوی آموزه‌های خداوندی بودند.

* مبنای تولید ملی، تولید فکر در مدارس و دانشگاه‌ها است

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت: نامگذاری سال 91 توسط مقام معظم رهبری تنها در حوزه اقتصاد نبوده و مبنای تولید ملی اقتصادی از تولید فکر در مدارس و دانشگاه‌ها نشأت می‌گیرد.

مرادی با تشریح اهداف برگزاری نشست هم‌اندیشی با مدیران و معاونان اسبق آموزش و پرورش گچساران گفت: هم‌‌اندیشی و استفاده از تجارب و راهکارهای مدیران سابق آموزش و پرورش گچساران در حل مشکلات و موانع، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست است.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه تصریح کرد: تقدیر و تجلیل از معلمان در قالب همایش و گفتمان حضوری در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در گچساران برگزار می‌شود.

مرادی ادامه داد: به منظور گرامیداشت مقام معلم همایش فرهنگیان بازنشسته و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی نیز توسط آموزش و پرورش گچساران اجرایی می‌شود.

این مسئول در گچساران از نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در مدارس گچساران خبر داد و افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم و ارج نهادن به مقام معلمان زنگ سپاس از معلمان در کلیه مدارس این شهرستان به صدا در می‌آید.

مرادی بیان داشت: اجرای برنامه‌های هفته معلم در مجتمع‌های روستایی، تبلیغات در رسانه‌ها و مطبوعات و نصب بنرهای گرامیداشت هفته معلم در معابر عمومی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته معلم است.

وی شهادت را یکی از ارزش‌های منحصر به فرد و مقدس نظام اسلامی دانست و  بیان داشت: در هفته معلم مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و شهدای آموزش و پرورش با حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در گچساران برگزار می‌شود.

* آسیب شناسی برگزاری امتحانات ضروری است

مدیر آموزش و پرورش گچساران امتحانات را مهم‌ترین شرف و ناموس آموزش و پرورش دانست و ابراز داشت: در حوزه برگزاری سالم و آسیب شناسی برگزاری امتحانات، ارائه دیدگاه‌ها و راهکارها در این زمینه مؤثر است.

مرادی شناسایی فرهنگیان امین، متعهد و معتمد را در برگزاری صحیح امتحانات لازم و ضروری عنوان کرد و خواستار نظارت جدی و دقیق بر مراکز آموزش از راه دور شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به برگزاری سالم امتحانات، انتخاب معلم نمونه را عاملی مهم در تشویق و ایجاد انگیزه‌ مضاعف برای معلمان دانست.

مرادی گفت: فرایند انتخاب معلمان نمونه بر اساس کمیت غیرعادلانه بوده و این انتخاب باید بر اساس ملاک‌های کیفیت‌ و موفقیت در تدریس صورت گیرد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول