اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی مطرح کرد

تجاری‌سازی تولیدات صنایع دستی در سال تولید ملی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: تجاری‌سازی تولیدات صنایع دستی استان در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از اولویت‌ها است.

تجاری‌سازی تولیدات صنایع دستی در سال تولید ملی

ابوطالب شفقت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به تنوع صنایع دستی در خراسان شمالی اظهار داشت: صنایع دستی خراسان شمالی این توانمندی را داشته تا علاوه بر عرضه در سطح کشور در بازارهای بین‌المللی نیز حضور یابد.

وی از فرش به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع دستی خراسان شمالی یاد کرد و گفت:‌ البته فرش این استان به نام سایر استان‌ها صادر می‌شد، از این رو برای تجاری سازی تلاش داشته تا فرش استان از گمرک خراسان شمالی و یا حداقل به نام استان به خارج از کشور صادر شود.

شفقت توسعه زنجیره اقتصاد کشاورزی و به ویژه تأمین مواد اولیه کشاورزی مثل گندم، جو و علوفه‌ را برای افزایش سهم دام‌پروری در استان را از دیگر برنامه‌های استان در سال تولید ملی عنوان کرد و افزود: اکنون به خاطر کمبودها در بخش علوفه‌ برای دام‌پروری‌ها با مشکلاتی مواجه بوده، از این رو به دنبال حمایت از این بخش هستیم.

استاندار خراسان شمالی ساماندهی شیر در استان و همچنین توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی را از رویکردهای مهم امسال که به نام سال تولید ملی از سوی رهبر معظم انقلاب مزین شده، عنوان کرد.

وی همچنین توسعه بخش کشاورزی را در تداوم حمایت‌های سال گذشته در استان برشمرد و گفت: ظرفیت استان در حوزه کشاورزی بالا بوده و تلاش داشته تا زیرساخت‌های این بخش را توسعه و رونق دهیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول