اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه کاشان:

"تولید ملی" پاسخی کوبنده به تحریم‌ها بود

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه کاشان گفت: ابتکار و تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» پاسخی کوبنده به تحریم‌های‌ دشمنان است.

"تولید ملی" پاسخی کوبنده به تحریم‌ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، عباس کتابی، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان«سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»از سوی رهبر معظم انقلاب، نقش دانشگاه را در زمینه محقق شدن تولید ملی مثبت ارزیابی و اظهار داشت: دانشگاه‌ها با استفاده از دانش و تکنولوژی و فناوری‌های نوین و با تولیدات علمی در زمینه‌های مختلف می‌توانند به تولیدات علمی و استقلال صنعتی دست یابند.

وی، ابتکار و تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری را پاسخی کوبنده به تحریم‌های دشمنان دانست و گفت: با توجه به تهدیدات اقتصادی، این ابتکار و تدبیر رهبر معظم انقلاب، تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند.

این مسئول به نیروی بسیار مستعد و توانمند و منابع گسترده در ایران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به وجود استعدادهای موجود در کشور، سرمایه‌گذاری در زمینه تولید محصولات مختلف، فرصتی طلایی برای شکوفایی استعداد جوانان کشور و مقدمه اشتغالزایی و کارآفرینی است.

سرپرست دانشگاه کاشان یکی از آسیب‌های محصولات و کالاهای خارجی را کیفیت پایین و قیمت بالای آن ذکر کرد و افزود: با دانش، تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان محصولاتی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب در کشور تولید کرد.

کتابی خاطرنشان کرد: دانشگاه کاشان نیز با توجه به فرمایشات رهبری، حمایت از استادان، دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید تجهیزات علمی، آموزشی و پژوهشی که نیاز به سرمایه اندک دارد بستر مناسب را فراهم کرده است.

این مسئول اضافه کرد: توجه هر چه بیشتر به رشته‌های صنعتی در دانشگاه‌ها می‌تواند موجب پیشبرد اهداف اقتصادی کشور، وارد شدن علم و تکنولوژی به عرصه تولید و بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی و افزایش توان رقابت با کالاهای خارجی شود.

وی به پژوهشکده‌های فرش، نانو، انرژی و اسانس در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با توجه به شعار امسال، بسترهای فناوری‌های روز با موضوعات مختلف که توانایی آن در دانشگاه است را فراهم کرده تا بتوان با دستان توانای تولیدکنندگان و جوانان خوش فکر و پژوهشگران دانشگاهی، سالی پر خیر و برکت در زمینه رونق تولیدات داخلی و عظمت و اقتدار هر چه بیشتر ایران اسلامی را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول