اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

خلق علم در دانشگاه‌ها تولید ملی را سبب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: خلق علم و دانش در دانشگاه‌ها تولید ملی و اتکا به دانش بومی را سبب‌ساز می‌شود.

خلق علم در دانشگاه‌ها تولید ملی را سبب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی صبح امروز در نشست مشترک با اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی اردبیل اظهار داشت: مطالبه مقام معظم رهبری بعد از نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تکیه بر دانش بومی است که تولید این دانش باید از دانشگاه‌ها آغاز شود.

وی با بیان اینکه تولید علمی نیازمند دانش ملی و بومی است، بیان داشت: دانشگاه‌های ما ظرفیت بزرگ و گسترده تولید علم هستند که این زمینه را باید اعضای هیئت علمی ما با تلاش گسترده خود بیش از پیش فراهم کنند.

این مسئول در ادامه از تبدیل دانشکده کشاورزی این دانشگاه به دو دانشکده جدید «کشاورزی و منابع طبیعی» و «علوم کشاورزی» خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دانشکده کشاورزی به عنوان قدیمی‌ترین دانشکده و سنگ بنای ایجاد دانشگاه محقق اردبیلی است بر لزوم توانا و پژوهش‏محور شدن در مسیر تولید علم و مشارکت فعال در تصمیم‌سازی مدیریت کلان دانشگاه تاکید کرد.

گنجی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 91 با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، پررنگ کردن نقش اعضای هیئت علمی در مشارکت برای توسعه و اداره دانشگاه را یکی از مهم‌ترین هدف‌های مدیریتی دانست.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: هیئت علمی دانشگاه وظیفه سنگین هدایت نسل جوان و پرورش نیروهای متخصص و متعهد تربیت انسان‌های الهی را بر عهده دارند و باید در تولید علم و ارائه پژوهش‌های کاربردی نقش اساسی داشته باشند.

این مسئول استفاده از تجربیات و توانایی‏های کارکنان را عاملی مهم در مسیر پیشبرد و توسعه دانشگاه دانست و افزود: برای حل مشکلات دانشگاه باید از بخشی‌نگری پرهیز کرد و تصمیمات را به صورت کارشناسی شده برای حل مشکل دانشگاه متمرکز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مواردی چون تجهیزات مورد نیاز دانشکده از جمله آمفی تئاتر، سایت کامپیوتری، اتاق اساتید و کلاس‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/صا10/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول