اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان:

حفظ زیربناهای تولید بهترین جواب برای تحقق تولید ملی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: حفظ زیربناهای تولید و حفظ سیستم‌های تولیدی موجود، بهترین جواب و اقدام برای تحقق تولید ملی است.

حفظ زیربناهای تولید بهترین جواب برای تحقق تولید ملی است

مهدی بصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه بیان داشت: تولید ملی زمانی می‌تواند به خوبی در کشور انجام شود و دوام داشته باشد که براساس ظرفیت‌های محیطی و مزیت‌های نسبی طراحی شود.

وی ادامه داد: هرگاه از یک محیط بیش از اندازه ظرفیت آن و به صورت نامناسب بهره‌برداری کنیم، آن اقدام به صورت موقت، مخرب و معدن‌ کاری باقی می‌ماند به این معنی که آن منبع اصلی که باید بخش تولید را حمایت کند تمام شده و یا از بهره‌وری می‌افتد.

مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان تصریح کرد: بهره‌برداری بیش از حد از آب‌های زیرزمینی که در حال حاضر در کشور به شدت در حال انجام است، گر چه برای مدت زمان محدود تولیدات کشاورزان را افزایش می‌دهد، اما به زودی با اتمام آب‌های زیرزمینی افت شدید تولید در محصولات کشاورزی را شاهد هستیم.

وی به مدیریت مصرف آب در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آب در کشور که برای بخش کشاورزی، صنعت و مصارف شهری از قبیل بهداشت، فضای سبز و نظافت استفاده می‌شود باید به صورتی مدیریت شود که دوام زندگی در هر محیطی امکان‌پذیر باشد.

بصیری افزود: اگر ما در یک منطقه خاص به یک تولید مصرف‌کننده آب در صنعت روی آوریم و آن محیط دارای محدودیت آب باشد در نهایت بخش کشاورزی مختل شده و تولید آن متوقف یا به شدت کاهش می‌یابد.

وی از اهمیت مدیریت آب در کشور برای تولید ملی سخن گفت و اضافه کرد: اگر جمعیت یک منطقه‌ای در اصفهان بیش از ظرفیت آن افزایش پیدا کند تمام منابع آب آن مکان فقط محدود به مصرف مصارف شهری می‌شود.

مدیرعامل انجمن خبرگان کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به شهرهای تهران و اصفهان گفت: عمده آب موجود در این مناطق صرف مصارف شهری می‌شود و پساب فاضلاب در این شهرها در قسمت‌هایی از این دو منطقه صرف تولیدات کشاورزی می‌شود که بسیار زیان‌بار است.

وی ادامه داد: طراحی توسعه با علم و آگاهی و لحاظ کردن تمام عوامل محیطی و اجتماعی می‌تواند ضامن تولید ملی و دوام آن باشد.

بصیری تأکید کرد: به بهانه افزایش تولید ملی نباید و نمی‌توان زیربناهای تولید را از بین برده و آینده را نامطمئن بگردانیم.

وی با اشاره به حفظ زیربناهای تولید گفت: حفظ زیربناهای تولید، حفظ سیستم‌های تولیدی موجود، بهبود شرایط آنها و افزایش بهره‌وری در واحد زمین و واحدهای صنعتی بهترین جواب و اقدام برای تحقق تولید ملی است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول