اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای کرمان خبر داد

راه‌اندازی 2 مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: دو مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های راور و کوهبنان در حال راه‌اندازی است.

راه‌اندازی 2 مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان مجید ملا‌محمدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:‌ از ابتدای سال جاری به دنبال بحث‌های در زمینه بسترسازی و توسعه مهارت‌های شغلی و همگام‌سازی با تکنولوژی روز دنیا بودیم که 60 مرکز آموزشی علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور راه‌اندازی شده که در استان کرمان چهار مرکز به تصویب رسیده که دو مرکز یکی در شهر کرمان و بردسیر از مهر ماه سال جاری دانشجو پذیرفته‌اند.
وی افزود: پذیرش دانشجویان کاردانی پودمانی برای نخستین بار در استان کرمان در رشته تعمیر و نصب آسانسور و پله برقی‌ راه‌اندازی شد.
ملامحمدی ابراز داشت: در دانشکده فنی و حرفه‌ای استان کرمان در سه رشته تعمیرات مکانیکی‌، ماشین‌ابزار، نصب آسانسور و پله برقی برای نخستین بار دانشجو پذیرفته است.  
وی با اشاره به اینکه‌ پذیرش دانشجو برای ترم دوم‌ دانشکده علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای از 20 تا 27 دی ‌ماه جاری از طریق سازمان سنجش صورت می‌گیرد، عنوان کرد: نتایج آن در 15 بهمن ماه سال جاری اعلام می‌شود و شروع کلاس‌ها از اواخر بهمن است.
وی تصریح کرد: از مهر ماه سال 91 دوره ترمی دانشکده علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مهندسی ماشین‌ابزار گرایش ساخت و تولید، مهندسی تعمیر نصب آسانسور و پله برقی، مهندسی جوشکاری، مهندسی نقشه‌کشی صنعتی، کاردانی ماشین‌ابزار، تعمیر و نصب آسانسور و پله برقی افتتاح می‌شود.
ملا‌محمدی خاطر‌نشان کرد: ‌داوطلبانی که در رشته کاردانی پودمانی شرکت می‌کنند باید پایان خدمت سربازی داشته باشند، اما کسانی که در کاردانی ترمی شرکت می‌کنند، نیاز به پایان خدمت سربازی ندارند.
وی افزود: در شهرستان بردسیر دانشکده علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای  از تاریخ اعلام شده از داوطلبانه متقاضی در رشته‌های تکنولوژی نگهداری ماشین‌های باغی و زراعی، جوشکاری در ترم جدید دانشجو می‌پذیرد.
‌مسئول آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان بیان داشت: در رشته‌هایی که مد‌نظر قرار گرفته بازار کار مناسبی وجود دارد و برای کارمندان فنی و حرفه‌ای سهمیه خاصی در نظر گرفته شده است.
ملامحمدی گفت: استفاده از تجهیزات کامل کارگاهی، اولویت در پذیرش خود دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به عنوان مدرس حق‌التدریس در مراکز فنی و حرفه‌ای، راه‌اندازی در کسب و کار، اعطایی گواهینامه‌های بین‌المللی فنی و حرفه‌ای، شهریه پایین نسبت به دیگر دانشگاه‌های غیردولتی از مهم‌ترین مزایای مراکز فنی و حرفه‌ای است.
وی اظهار داشت: دو مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های راور و کوهبنان در حال راه‌اندازی هستند‌ که رشته‌های مانند جوشکاری، پرورش طیور، برق و الکترونیک، تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و گیاهان دارویی در مرحله اول راه‌اندازی می‌شوند.    
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول