اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

تحقق 83 درصدی عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از تحقق 83 درصدی عملکرد آموزشی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان در بخش دولتی خبر داد.

تحقق 83 درصدی عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، حسین خوشایند اظهار داشت: آموزش‌های اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در دو بخش دولتی و غیردولتی برگزار می‌شود.
وی افزود: این تعهدات در بخش دولتی یک میلیون و 947 هزار و 482 نفر ساعت است که در 9 ماه سال‌جاری موفق به اجرای یک میلیون و 613 هزار و 692 نفر ساعت شده‌ایم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی تمرکز آموزش فنی و حرفه‌ای را بر روی آموزش و فراگیرشدن آموزش‌های آن دانست.
خوشایند گفت: در بخش غیردولتی تعداد 94 آموزشگاه آزاد در سطح استان در حال فعالیت هستند که در ۹ ماه سال‌جاری عملکردی در حدود 890 هزار نفر ساعت اجرا کرده‌اند که 81 درصد تعهدات این بخش است.
وی عملکرد بازرسی‌های بازرسان رسمی و غیر رسمی آموزشگاه‌های آزاد استان در 9 ماه سال 90 را 293 مورد دانست و افزود: آمار مشاوره‌های اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکنون 2 هزار و 952 نفر دوره از مجموع تعهد 3 هزار و 64 نفر دوره بوده که ۹۶ درصد تحقق تعهدات داشته‌ایم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی اجرای طرح نظام استاد شاگردی و تربیت کارگران حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد.
خوشایند ادامه داد: در بخش نظام استاد شاگردی که با اهدافی از جمله ارتقای مهارت فنی و تجربی و تربیت کارگران ماهر آشنا به بازار کار، آگاهی‌یافتن به نحوه اداره کسب و کار و لزوم تسلط کافی به کارهای عملی و اجرایی، دریافت آموزش در حین کار از کارگران و کارفرمایان و استادکاران با تجربه و ماهر، آشنایی شاگرد با محیط واقعی کسب و کار همراه با خلاقیت، ابتکار و پرکردن ظرفیت خالی اشتغال واحدهای تولیدی و خدماتی دنبال می‌شود از مجموع 106 هزار و 465 نفرساعت تعهد اداره‌کل تاکنون 59 هزار و 91 نفرساعت عملکرد این بخش بوده است.
وی تعداد پرونده‌های واصله مربوط به مشاغل خانگی را یک‌ هزار و 300 پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد برای یک‌ هزار و 14 پرونده مجوز صادر و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول