اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان خواستار شد

استقبال جوانان از آموزش‌های رایگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان از جوانان آبادان و خرمشهر خواست تا از آموزش‌های رایگان در رشته‌های مختلف این مرکز استقبال کنند.

استقبال جوانان از آموزش‌های رایگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای آبادان
ارژنگ کوه‌سرخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان در تشریح عملکرد مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان در 9 ماهه اول سال‌جاری اظهار کرد: در سال‌جاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آبادان از جمله مراکز شماره 2 خلیج فارس، مرکز تخصصی جوش شهید عبدالله کوه‌‌سرخ و مرکز شماره 3 خلیج فارس خواهران در قالب 36 رشته فنی و خدماتی به جوانان آبادان، خرمشهر و حومه و هم‌چنین تعداد زیادی از شهرستان‌های استان خدمات‌رسانی کرده‌اند.
وی با اشاره به وجود امکانات خوابگاهی و رستوران در مرکز برادران آبادان گفت: در 9 ماهه اول سال‌جاری تعداد 833 نفر کارآموز پسر در مرکز برادران و در قالب 14 حرفه مهارتی شامل 364 نفر در مرکز تخصصی جوش در قالب هشت حرفه به یادگیری دوره‌های مورد علاقه خود پرداختند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان افزود: علاوه بر آن تعداد 571 نفر کارآموز دختر در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران در قالب 16 رشته آموزش‌های لازم را فراگرفتند.
کوه‌سرخ در ادامه به حرفه‌های آموزشی موجود در فهرست آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و تصریح کرد: در مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران شهرستان آبادان رشته‌ها و حرفه‌های مختلفی از قبیل تراشکاری درجه یک و دو، نقاشی ساختمان درجه یک و دو و سه، تعمیرکار موتورهای دریایی، تعمیرکار موتورهای بنزینی، لوله‌کشی صنعتی، اتومکانیک، برق صنعتی، برق ساختمان، نقشه‌کشی صنعتی آموزش داده می‌شوند.
وی عنوان کرد: سایر رشته‌ها نیز تعمیرکار وسایل سردکننده خانگی و تجاری، لوله‌کشی گاز منازل، سفت‌کاری ساختمان درجه سه، کاشی‌کار درجه سه، جوشکاری آرگون، جوشکاری co2، جوشکاری برق درجه یک و دو، جوشکاری گاز درجه یک و دو، بازرس جوش mt، بازرس جوش pt در مراکز برادران و هم‌چنین حرفه‌های تعمیرکار موبایل، سفره‌آرایی عقد، نقاشی روی سفال، نقاشی روی شیشه و دوزنده لباس مبل در مراکز خواهران را شامل می‌شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان در پایان با دعوت از جوانان آبادانی و خرمشهری برای یادگیری این رشته‌ها گفت: با توجه به تنوع حرفه‌های مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای آبادان و هم‌چنین تجهیز کارگاه‌ها متناسب با شرایط خاص فنی منطقه از همه جوانان آبادانی و خرمشهری دعوت می‌کنیم تا با ثبت‌نام در این حرفه‌ها آموزش‌های رایگان را در این مراکز دریافت کرده و برای اشتغال آینده خود گامی بلند بردارند.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول