اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی صورت گرفت

انطباق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با استانداردهای بین‌المللی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با استانداردهای بین‌المللی انطباق دارد.

انطباق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با استانداردهای بین‌المللی
حمیدرضا خانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: رشته‌های مورد نیاز جامعه و بخش خصوصی در استان مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و کارگاه‌ها برای این منظور تجهیز شده‌اند.
وی با اشاره به آموزش نیروهای جوان و ماهر توسط فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی، تصریح کرد: آموزش نیروهای جوان و ماهر توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به منظور اداره فردای واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش‌های انجام می‌گیرد.
این مسئول با بیان اینکه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان با استانداردهای بین‌المللی تعریف شده است، افزود: اگر فردی با انگیزه و علاقه به دنبال کسب مهارت خاصی برود شاهد عدم وجود بیکار در جامعه خواهیم بود. خانپور با بیان اینکه آموزش‌های ارائه شده توسط فنی و حرفه‌ای استان کاربردی است، خاطرنشان کرد: افرادی که در این مرکز آموزش می‌بینند دوره‌های کارورزی را می‌گذرانند که این امر سبب می‌شود تا مهارت‌ها به صورت کاربردی نیز آموزش داده شوند. وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی است، گفت:کمتر از 30 درصد آموزش‌های این اداره کل به صورت علوم پایه و نظری بوده و این امر می‌تواند سبب بهتر شدن و واقعی‌تر بودن یادگیری‌ها می‌شود. این مسئول با اشاره به ورود کارآموزان به محیط واقعی کار، اظهار داشت: این امر سبب تسهیل در فرآیند یادگیری و آموزش می‌شود. مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه برای ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه باید فرهنگ مهارت آموزی را تقویت کنیم، اعلام کرد: در آذربایجان غربی بحث فرهنگ‌سازی مهارت آموزی انجام نگرفته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول