اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان خبر داد

آموزش 3 هزار دختر و پسر در مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان از آموزش بیش از 3 هزار دختر و پسر آبادانی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در 9 ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

آموزش 3 هزار دختر و پسر در مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان
ارژنگ کوه‌سرخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در حال حاضر 35 آموزشگاه آزاد که دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور هستند به جوانان آبادان در زمینه ارائه آموزش‌های فنی خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های مختلفی با موضوعات فناوری اطلاعات، فناوری مد(خیاطی)، نقاشی، آرایش و پیرایش، عمران، حسابداری و غیره ارائه شده‌اند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان در ادامه تصریح کرد: کارآموزانی که در موسسات کارآموزی آزاد آموزش می‌بینند پس از گذراندن دوره‌‌های آموزشی مطابق با استانداردهای ملی مهارت به واحد سنجش و ارزیابی معرفی شده و در آزمون پایان‌دوره شرکت و در صورت قبولی گواهینامه بین‌المللی مهارت دریافت می‌کنند.
کوه‌سرخ هم‌چنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد 9 هزار و 537 نفر در آزمون‌های هماهنگی در آبادان شرکت کرده‌اند گفت: از میان شرکت‌کنندگان در آزمون تعداد پنج هزار و 736 نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت بین‌المللی شدند.
وی ادامه داد: کارآموزان دختر و پسر شرکت‌کننده در آزمون‌های فنی و خدماتی از مراکز دولتی و غیردولتی فنی و حرفه‌ای بوده و آموزش‌های مورد علاقه خود را در بیش از 50 رشته‌ فنی و خدماتی فراگرفته‌اند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آبادان با تأکید بر اهمیت گواهینامه‌های مهارت بین‌المللی خاطرنشان کرد: از مزیت‌های قابل ذکر این گواهینامه‌ها می‌توان به تطبیق با واحدهای کار و دانش برای دریافت دیپلم، دارا بودن اعتبار بین‌المللی، اعتبار برای کسب پروانه کسب و کار، استفاده به منظور دریافت تسهیلات وام، دارا بودن اعتبار در ادارات و سازمان‌های دولتی برای اشتغال اشاره کرد.
کوه‌سرخ در پایان با تأکید بر لزوم فراگیری آموزش‌های مهارتی گفت: گواهینامه‌های مهارت فنی و حرفه‌ای نشان دهنده آموزش کامل فرد در رشته مورد نظر بوده و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی موظف به جذب نیروهای دارای گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای برای اشتغال هستند.
انتهای پیام/صا20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول