اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گیلان خبر داد

ایجاد دوره کاردانی فرش‌بافی در فنی‌وحرفه‌ای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گیلان از ایجاد دوره کاردانی در رشته فرش‌بافی در فنی‌وحرفه‌ای این استان خبر داد.

ایجاد دوره کاردانی فرش‌بافی در فنی‌وحرفه‌ای گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی ظهر امروز در جمع روسای مراکز فنی‌وحرفه‌ای گیلان و اتحادیه‌های فرش‌بافی استان با بیان اینکه 70 درصد نظام آموزشی در جهان مبتنی بر آموزش‌های نظری است اظهار داشت: 30 درصد آموزش‌ها به صورت عملی انجام می‌شود.
وی به مصوبه هیئت دولت مبنی بر آموزش‌های عملی دوره‌های پیش‌دانشگاهی و دانشگاهی توسط فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و افزود: آموزش‌های کوتاه مدت در بازار استفاده می‌شود.
شمشادی با تاکید بر اینکه درصد اشتغال گیلان باید تک‌رقمی شود، بیان داشت: جامعه بیکاری استان باید به هفت درصد برسد.
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای گیلان بحث اشتغال در صنوف را مهم خواند و تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در بحث فرش‌بافی در استان‌های مختلف صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه دولت از صنعت فرش‌بافی حمایت می‌کند، خاطر نشان کرد: صنعت فرش‌بافی موجب اشتغال پایدار می‌شود و فعالان این عرصه زیرپوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
شمشادی، آموزش 18 هزار کارگر صنعت ساختمان در سال 87 را از جمله آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای گیلان اعلام کرد و گفت: از اتحادیه‌های فرش‌بافی برای آموزش فرش‌بافان کمک گرفته می‌شود.
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گیلان آموزش فرش‌بافان در قالب طرح استاد شاگردی را با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد و ابراز داشت: هنرآموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی گواهینامه دریافت می‌کنند.
وی بانوان گیلانی را متعهد و دلسوز توصیف کرد و یادآور شد: فنی‌وحرفه‌ای یکی از ثروتمندترین سازمان‌ها از نظر تجهیزات است.
شمشادی بر ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و اذعان داشت: زنجیره‌های آموزش و اشتغال باید به هم وصل باشد.
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای گیلان از ایجاد دوره کاردانی در رشته فرش‌بافی در فنی‌وحرفه‌ای این استان خبر داد و افزود: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر جامعه است.
وی با اشاره به نقش ارزنده مهارت در عرصه توسعه و پیشرفت، تصریح کرد: نظام آموزش مهارتی مبتنی بر دانش پایه و مهار‌ت‌آموزی در محیط واقعی کار و کارگاه است و این روند موجب تولید مهارت و ارتقای مهارت نیروی کار می‌شود.
شمشادی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را در ارتقای مهارت جوانان جویای کار و شاغلان به‌ویژه در بخش مشاغل پایه و مشاغل خانگی تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: احیای نظام استاد شاگردی از راهکارهای اساسی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار است.
این مسئول با بیان اینکه در 25 مرکز فنی‌وحرفه‌ای گیلان و 850 آموزشگاه آزاد استان به افراد جویای کار پس از گذراندن مهارت مورد نظر گواهینامه مهارتی ارائه می‌شود، اذعان داشت: با کوچک شدن دولت و ادغام وزارتخانه‌ها که اقدام بسیار مثبتی است باید کارآفرینی توسعه یابد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول