اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمان اعلام کرد

ایجاد 52 درصد اشتغال در مراکز فنی و حرفه‌ای کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در 11 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان 52 درصد اشتغال ایجاد شده است.

ایجاد 52 درصد اشتغال در مراکز فنی و حرفه‌ای کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان مهدی ابراهیمی‌نژاد ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از نکات اساسی موضوع فنی و حرفه‌ای اشتغال است، اظهار داشت: موضوع اشتغال یکی از بحث مهم اقتصاد ما در حال حاضر است.
وی افزود:‌ مراکز فنی و حرفه‌ای نیروهای انسانی متخصص مورد نیاز مراکز صنعتی و خدماتی را تأمین می‌کند.
ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: برای اینکه جامعه از فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای اطلاع ‌کافی داشته باشد، این فعالیت‌ها توسط خود سازمان فنی و حرفه‌ای رهگیری می‌شوند و به اطلاع جوانان که جویایی کار هستند، برسد.   
وی با اشاره به رهگیری دوره‌ای و تصادفی بین دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای کرمان‌ افزود: از مجموع 4 هزار و 254 دانش‌آموخته که رهگیری شدند، 2 هزار و 865 نفر در 9 ماه گذشته در این استان جذب بازار کار شده‌اند.  
ابراهیمی‌نژاد تصریح کرد:‌ از رشته‌های رایانه کار تدوین فیلم و صدا، فرزکاری تخصصی، طراح بسته‌بندی محصولات صنعتی و تجاری و نقشه‌برداری با دستگاه الکترونیکی نیز به عنوان رشته‌هایی یاد کرد که اشتغالزایی بیش از 88 درصد دارند.
وی خاطرنشان کرد: رشته‌های کمک بنای سفت کار دو، درودگر درجه دو، لوله‌کشی و نصاب وسایل بهداشتی درجه یک، کمک آرماتور‌بند درجه دو، مسگر تزئینی، کمک نقشه‌بردار درجه دو و تعمیرکار آبگرمکن دیواری از دیگر رشته‌ها با اشتغالزایی بیش از 83 درصد هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: بیش از 70 درصد دانش‌آموختگان رشته‌های جوشکاری با فرآیند قوس الکتریکی دستی، نقشه‌بردار درجه یک، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی درجه یک، ورقکار نازک کار، کمک قابل بند و کفراژ بند درجه دو، کارگر نگهداری بتن، شهروند الکترونیکی، جوشکاری با فرآیند قوس الکتریکی دستی و طراح مدارات الکترونیک نیز جذب بازار کار شده‌اند.  
ابراهیمی‌نژاد‌ از رشته‌های برق و تزئینات پراید، تعمیرکار اتومبیل‌های بنزینی و سواری، سرویس و نگهداری خودرو، کشت کار گلخانه‌های خاکی و کاربر نرمافزار ‌اداری به عنوان رشته‌های بدون بازار کار طی 9 ماهه گذشته نام برد.  
وی گفت: گاهی‌ مهارت آموختگان شاغل به دنبال تقویت اطلاعات و مهارت خود هستند و تعدادی نیز بازار کار مشخصی ندارند.
ابراهیمی‌نژاد‌ افزود: رتبه رهگیری اشتغال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان از 28 در سال گذشته به 18 در سال جاری ارتقا یافته است.
وی تصریح کرد: با انجام آمارگیری از کل مراکز فنی و حرفه‌ای در استان کرمان در زمینه اشتغال این رتبه سال جاری 10 درصد ارتقاع  یافته است.
ابراهیمی‌نژاد با اشاره به انجام رهگیری دوره‌ای و مداوم در زمینه جذب دانش‌آموختگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و جذب آنان در بازار کار‌ گفت: بیشتر این دانش آموختگان بعد از اتمام دوره تحصیلی و حتی قبل از آن نیز جذب بازار کار می‌شوند.
ابراهیمی‌نژاد‌ با بیان این که 21 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد 11 مرکز شامل طرح رهگیری اشتغال مهارت آموختگان در 9 ماهه گذشته قرار گرفته‌اند.
وی بیان داشت: در 11 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، 52 درصد اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان‌ با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در جامعه‌ گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال است که این مهم رسالت رسانه‌ها را به منظور اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی جامعه در مورد خدمات ارائه شده در مراکز فنی و حرفه‌ای بیشتر می‌کند.
ابراهیمی‌نژاد‌ عنوان کرد: 100 هزار دانش‌آموخته مراکز فنی حرفه‌ای در کل کشور و 9 رشته با درخواست کشور کانادا برای کار و با حقوق مکفی جذب می‌شوند.   
وی ابراز داشت: این ظرفیت اشتغالزایی در داخل کشور نیز فراهم است و اشتغال مؤثر علاوه بر رفع مشکلات عدیده جامعه، موجب ایجاد کرامت انسانی نیز می‌شود.
ابراهیمی‌نژاد ابراز داشت: قالیبافی حجمی درجه یک، مهارت‌های کارآفرینی و دریل کار و اره‌کاری در بین رشته‌های فنی حرفه‌ای کمترین کارآفرینی را داشته‌اند.
انتهای پیام/غ10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول