اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

صدور 2 هزار مجوز مشاغل خانگی از سوی فنی و حرفه‌ای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: تا کنون 2 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای صادر شده است.

صدور 2 هزار مجوز مشاغل خانگی از سوی فنی و حرفه‌ای زنجان
قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی سازمان ملی مهارت و فناوری با رویکردهای هر ایرانی یک مهارت، هر خانه یک کارخانه، هر کارگاه یک آموزشگاه، هر کارخانه یک مرکز آموزشی و هر مرکز آموزشی یک دانشگاه برنامه‌های مطلوبی اجرا کرده است.
وی ادامه داد: با فعالیت‌های صورت گرفته در سال جهاد اقتصادی، ادره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان رتبه برتر ستاد جهاد اقتصادی را به خود اختصاص داد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از رشد 30 درصدی آموزش‌های مهارتی در 9 ماه گذشته خبر داد و افزود: نسبت به سال گذشته آموزش‌های مهارتی در استان افزایش مطلوبی داشته است.
وی کسب رتبه برتر در زمینه توسعه آموزش‌های روستایی در کشور توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان را از موفقیت‌های این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: آموزش‌های روستایی در سال جاری 300 درصد رشد داشته است.
صیادی تصریح کرد: با تشکیل کمیته حرفه‌آموزی در استان با دستور استاندار زنجان، گام‌های مهمی در راستای عملیاتی کردن نهضت مهارت‌آموزی در سال جهاد اقتصادی برداشته شده است.
وی از رشد 200 درصدی شرکت‌کنندگان در المپیاد مهارتی خبر داد و افزود: راهیابی پنج نفر از کارآموزان و کارشناسان استان زنجان به المپیاد جهانی مهارت لندن 2011 و کسب دیپلم افتخار در رشته رباتیک از موفقیت‌های این اداره کل است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: ایجاد سه مرکز جامع علمی و کاربردی مهارت در سطح استان در 9 رشته فنی و مهندسی از دیگر فعالیت‌های استان در راستای اجرای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه است.
وی ادامه داد: کسب رتبه دوم کشوری در رهگیری اشتغال مهارت آموختگان  در سال جاری در بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از موفقیت‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان محسوب می‌شود.
صیادی با اشاره به انعقاد 27 تفاهمنامه در بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی استان‌ بیان داشت: این تفاهمنامه در راستای اجرایی کردن نهضت مهارت‌آموزی منعقد شده است.
وی استقرار دبیرخانه کمیته آموزش شورای فنی استان و کسب رتبه چهارم کشور را از برنامه‌های سال جاری برشمرد و افزود: تا کنون 2 هزار فقره مجوز مشاغل خانگی از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای صادر شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان از پوشش بیش از یک هزار و 500 نفر تعهد اشتغال استان در سال جاری خبر داد و افزود: تا کنون 500 پرونده مشاغل خانگی به بانک‌های عامل ارسال شده است.
وی تدوین 34 فقره استاندارد آموزش شغل و شایستگی توسط کارشناسان فنی و حرفه‌ای استان از اقدامات این اداره کل برشمرد و بیان داشت: احیای نظام نوین استاد و شاگردی و راه‌اندازی بیش از 100 کارگاه آموزشی با شعار هر کارگاه یک آموزشگاه از برنامه‌های انجام شده در سال جاری است.
صیادی تصریح کرد: کسب رتبه برتر در نمایشگاه‌های زنجان در مسیر توسعه و جشنواره گندم، آرد و نان استان از موفقیت‌های این اداره کل در سال جاری است.
وی از آموزش نانوایان استان و برگزاری سمینارهای آموزشی به منظور ارتقای کیفیت پخت نان در راستای طرح هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و یادآور شد: ایجاد کارگاه‌های جدید در رشته‌ها و حرفه‌های مختلف در سطح شهرستان‌ها از دیگر اقدامات استان در سال جاری محسوب می‌شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: راه‌اندازی پورتال جامع ثبت آمار و اطلاعات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تدوین دفترچه‌های دوره‌های آموزشی و نام‌نویسی الکترونیکی کارآموزان در راستای توسعه خدمات الکترونیک از دیگر اقدامات استان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول