اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای جدی‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد از اعمال نظارت جدی‌تر بر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان یزد خبر داد.

نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای جدی‌تر می‌شود
حبیب‌الله کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد از برگزاری 10 جلسه هیئت نظارت استان با تصویب 165 مصوبه به منظور بررسی و رفع مشکلات و تأسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد خبر داد.
وی با بیان اینکه هیئت نظارت استان با شرح وظایف و حدود اختیارات و ترکیب مشخص شده توسط هیئت نظارت مرکزی، کار رسیدگی به امور مؤسسات آزاد فنی و حرفه‌ای را برعهده دارد افزود: نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های آزاد و برنامه‌های آموزشی آنها، بررسی و اعلام نظر صلاحیت اختصاصی و عمومی مؤسس و مدیر و نظارت بر احراز صلاحیت‌های عمومی مربی و سایر کارکنان آموزشگاه‌ها در حیطه وظایف هیئت نظارت استان است.
کارگر خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیم نسبت به صدور و تمدید پروانه آموزشگاه‌ها، اتخاذ تصمیم نسبت به درجه‌بندی آموزشگاه‌ها و صدور، تمدید و یا لغو ابلاغ مدیریت آموزشگاه‌ها و شناسایی و برخورد قانونی با مراکز آموزشی غیرمجاز نیز از جمله وظایف این هیئت است.
وی تشکیل دوره‌های آموزشی براساس استانداردهای مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت حضوری، تلفیقی و الکترونیکی، اجرای سایر برنامه‌های آموزشی متناسب با پروانه تأسیس آموزشگاه‌ها و برگزاری آزمون‌های مهارت که شیوه‌نامه آن توسط هیئت نظارت مرکزی تهیه و ابلاغ می‌شود را از جمله فعالیت‌هایی برشمرد که انجام آن توسط آموزشگاه‌ها مجاز است.
کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد جزئی از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای تلقی می‌شوند، افزود: باید توجه بیشتری نسبت به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد تاکید کرد: آموزشگاه‌های آزاد باید جزئی از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای تلقی شوند و همکاری و هماهنگی لازم در زمینه اجرای دوره‌های آموزشی صورت گیرد.
کارگر بیشتر تخلفات صورت گرفته توسط آموزشگاه‌ها را توجیه نبودن کامل ضوابط دانست و افزود: در این زمینه مسئولان آموزشگاه‌های آزاد باید جلسات توجیهی مناسب با کارکنان این مراکز داشته باشند.
انتهای پیام/خ30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول