اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

اسلامی شدن دانشگاه‌ها حرکت انقلابی در تربیت نیروی ارزشی بود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها حرکتی انقلابی در تربیت نیروی ارزشی در نظام اسلامی بود که بنیه‌های نظام مکتبی ما را به شکل حقیقی تقویت کرد.

اسلامی شدن دانشگاه‌ها حرکت انقلابی در تربیت نیروی ارزشی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در همایش تبیین اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردبیل و راهکارهای اسلامی شدن دانشگاه‌ها اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همان سال‌های نخست با توجه به حساسیت جایگاه دانشگاه‌ها با فرمان امام راحل ستاد انقلاب فرهنگی با هدف اصلاح سیستم دانشگاه‌ها شکل گرفت به طوری که در چند سال تعطیلی دانشگاه‌ها این ستاد سعی کرد با اتکا به تجربه نیروهای ارزشی و انقلابی یک رویه مناسب و ارزشی را در دانشگاه‌ها از لحاظ آموزشی و تربیتی تدوین، طراحی و تعبیه کند که در این باب به نظر می‌رسد امروز نتایج و ثمره بنا گذاشتن چنین بنیان‌های مستحکمی به خوبی جلوه‌گر است.
وی یکی از مطالبات اصلی دانشجویان را پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و دینی در سایه علوم آموزشی و تربیتی اعلام کرد و افزود: با شکل‌گیری انقلاب فرهنگی نه تنها در سیستم آموزشی و محتوای درسی دانشگاه‌ها تغییری ایجاد شد بلکه جهت‌دهی و حرکت دانشگاه‌ها نیز در مسیری درست اصلاح و ساماندهی شد تا امروز در سنگر دانشگاه شاهد فعالیت مؤثر و کارآمد تشکل‌ها و گروه‌های دانشجویی با تکیه بر بصیرت و آموزه‌های اسلامی، مکتبی و دینی و توجه به مؤلفه‌های مهندسی فرهنگی باشیم.
گنجی خاطر نشان کرد: بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل برنامه‌ها و اقدامات مؤثر و کارآمد در دانشگاه‌های مختلف کشور در اصلاح و پالایش کمی و کیفی فعالیت‌های دانشگاه‌ها به وجود آمد به طوری که امام راحل بعد از 1.5 سال از پیروزی انقلاب در پیام نوروزی همان سال تحول و دگرگونی دانشگاه‌ها را نیازمند یک طراحی و نگرش جامع دانسته و بر همین اساس در 29 فروردین سال 59 شورای عالی انقلاب فرهنگی را شکل داد.
این مسئول تصریح کرد: این شورا بعدها به نام ستاد انقلاب فرهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را تدوین، طراحی و در اولویت اجرا قرار داد به طوری که تمام اساتید وابسته به رژیم گذشته پالایش شده و در یک حرکت اصلاحی و پاکسازی فضای دانشگاه از فضای غبار گرفته غربی یک نظام جامع به وجود آمد.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: همین روند تا شروع مجدد فعالیت دانشگاه‌ها ادامه داشت به طوری که این شورا در سه محور کار خود را انجام داد که محور اول تربیت استاد و همچنین گسترش فضای جذب دانشجو در دانشگاه‌ها به همراه تغییر دروس و ایجاد جو سالم دانشگاهی بود که بعد از انجام این اصلاحات برنامه‌های متنوع فرهنگی، آموزشی و تربیتی در دانشگاه‌ها در جو سالم و متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت.
به گزارش فارس، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه گفت: امام راحل در سال‌های بعد نیز بارها این شورا را ترمیم و اعضای آن را تقویت کردند تا این‌که در آخرین بازبینی اهداف و برنامه‌های این شورا و اعضای آن انقلاب فرهنگی مصمم است تا اسلامی شدن دانشگاه‌ها را از شعار به شعور و عمل تبدیل کند.
وی در پایان سخنان خود افزود: شورای انقلاب فرهنگی حرکتی سازنده و کارآمد در بهبود شرایط فرهنگی و آموزشی جامعه بود که در یک روند رو به صعود امروز شاهد تقویت بنیه‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مؤلفه‌های مرتبط با آن هستیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول