اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید:

دشمن برای هرج و مرج در دانشگاه‌ها تلاش می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تلاش دشمن این است که دانشجو را درگیر مسائل تبلیغاتی و جناح‌ بازی‌های سیاسی کند و هرج و مرج در دانشگاه‌ها به وجود آورد.

دشمن برای هرج و مرج در دانشگاه‌ها تلاش می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسن شهرکی‌پور شامگاه یکشنبه در گردهمایی ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های شهرستان جیرفت رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان جیرفت در دوران طلایی دفاع مقدس را ستودنی بیان کرد و اظهار داشت: اگر تاریخ دفاع مقدس را ورق بزنیم، در عملیات‌های متعدد رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های این مردان بزرگ را در لشکر 41 ثارالله مشاهده می‌کنیم.
وی به توطئه‌های دشمنان علیه این نظام مقدس اشاره کرد و افزود: یک زمان دشمنان جنگ نظامی و در برهه‌ای دیگر جنگ فرهنگی و نرم را علیه این مملکت به راه انداختند.
شهرکی‌پور تصریح کرد: اکنون دشمن به سراغ نسل جوان در دانشگاه‌ها آمده و فرزندان شهدا را مورد هدف قرار داده و تلاش می‌کند جلوی رشد آنان را بگیرد.
وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند، دانشجوی ایثارگر را به حاشیه ببرند و از روند و تکاپوی علمی دور کنند، اظهار داشت: آنها گاهی با ترفند‌های مختلف تلاش می‌کنند، این دانشجویان را از مسیر فکر، علم و دانش منحرف کنند.
شهرکی‌پور بیان کرد: یکی از نقشه‌های دشمن این است که محیط دانشگاه را برای دانشجو ناامن کند که گاهی به صورت مستقیم و غیرمستقیم و بعضا در قالب دلسوزی ظاهر می‌شود و در مواردی برنامه‌هایی است که ناخواسته اجرا می‌شود.
وی ناامنی را مانع پیشرفت ذکر و عنوان کرد: تلاش دشمن این است که دانشجو را درگیر مسائل تبلیغاتی و جناح‌ بازی‌های سیاسی کند و هرج و مرج در دانشگاه‌ها به وجود آورد.
شهرکی‌پور خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌های کلانی که در دانشگاه‌ها تنظیم شده است، این فضای ناامیدی را به فضای امیدواری تبدیل کنیم تا به این ترتیب یأس دشمنان را فراهم آوریم.
وی اذعان کرد: یکی از برنامه‌های دشمن دور کردن فرزندان شاهد و ایثارگر از ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس بوده است.
شهرکی‌پور گفت: در زمان‌هایی که آزمون در دانشگاه آزاد و دولتی برگزار شده و طبق اسناد موجود سازمان سنجش 2.5 درصد به امور ایثارگران سهمیه داده شده است، اما تعداد زیادی از آنان بدون سهمیه هم می‌توانستند به دانشگاه راه پیدا کنند.
مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: دشمن روی همین نقطه دست گذاشته و تبلیغات مخربی علیه فرزندان شاهد و ایثارگر به راه انداخته است.
وی با اشاره به اینکه 27 درصد از جمع نخبگان دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند، افزود: در سال جاری از 500 دانشجوی شاهد و ایثارگری که در وزارت علوم برای آزمون دکتری ثبت‌نام کرده بودند، 300 نفر در آزمون و 277 نفر نیز پس از مصاحبه قبول شدند و این در حالی بود که ما سهمیه را از آنان برداشته بودیم که این موفقیت سبب عصبانیت دشمن شده است.
شهرکی‌پور با بیان اینکه تلاش و پشتکار قوی فرزندان شاهد و ایثارگر وارونه جلوه داده شده است، تصریح کرد: در سال جاری یک‌هزار و 500 نفر برای هیئت علمی از میان این دانشجویان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی بیان داشت: یک‌هزار و 100 نفر از آنان بدون دارا بودن سهمیه شاهد و ایثارگر موفق به اخذ رتبه قبولی در آزمون و مصاحبه شدند و هم‌اکنون مشغول به تدریس در دانشگاه‌ها هستند.
شهرکی‌پور بیان کرد: 85 درصد از دانشجویان شاهد نیاز به تقویت بنیه علمی ندارند و دلیل مشکل آموزشی تعداد اندکی از آنان نیز عدم ارتباط با مدیریت دانشگاه و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
وی عنوان کرد: مسئولان دانشگاه باید ارتباط قوی و مستمری با دانشجویان شاهد و ایثارگر برقرار و مشکلات عاطفی و روانی آنان را با مشاوره و همدلی برطرف کنند.
شهرکی‌پور از اختصاص 3 میلیارد تومان کمک هزینه به فرزندان شاهد و ایثارگر خبر داد و خاطرنشان کرد:  500 میلیون تومان توسط دانشگاه آزاد اسلامی، 500 میلیون تومان توسط ستاد شاهد و امور ایثارگران کشور و 2 میلیارد هم از طرف ستاد راهبردی ریاست جمهوری به این امر اختصاص داده شده است.
وی دانشگاه آزاد واحد جیرفت را در زمینه حفظ شئون اسلامی جزو دانشگاه‌های نمونه کشور دانست و اذعان کرد: این واحد دانشگاهی در زمینه تنوع رشته‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیز جزو دانشگاههای برتر است.
به گزارش فارس، این گردهمایی با حضور مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، رئیس بنیاد شهید شهرستان و رؤسای دانشگاه‌های شهرستان جیرفت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول