اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

زمینه دگرگونی‌های مثبت در دانشگاه‌ها ایجاد شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: با استفاده صحیح از بسترهای فرهنگی موجود و نظام دانش بومی می‌توان زمینه را برای بروز دگرگونی مثبت در دانشگاه‌های کشور فراهم کرد.

زمینه دگرگونی‌های مثبت در دانشگاه‌ها ایجاد شود
علی‌اکبر اختری امروز به مناسبت روز دانشجو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کشور هم‌اکنون نیازمند متخصصانی است تا بتواند با تکیه بر منبع لایزال قدرت الهی و بهره‌گیری از یک ایدئولوژی قدرتمند و وسیع که بر بستری از تاریخ و تمدن چند هزار ساله آرمیده است، راه خود را پیدا کند و به پیش رود.
وی ضمن گرامیداشت روز دانشجو و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای دانشجو در زمان دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف انقلاب، تصریح کرد: درس گرفتن از واقعه عظیم عاشورا به روحیات عدالت‌خواهی و آزادگی دانشجویان ما هویت می‌بخشد و این موضوع در سال‌های پیش از انقلاب در تبدیل این حرکت اعتراضی به یک جنبش، بی‌تاثیر نبود.
اختری ادامه داد: با استفاده صحیح از بسترهای فرهنگی موجود، نظام‌های دانش بومی و تجارب فوق‌العاده ارزشمند کشور در حوزه آموزش عالی می‌توان زمینه را برای بروز دگرگونی‌های مثبت در دانشگاه‌های کشور و در نتیجه آینده ایران اسلامی فراهم کرد.
سرپرست جدید دانشگاه صنعتی کرمانشاه درباره نقش دانشجو در جامعه گفت: دانشگاه‌ها نباید به مانند حصاری قرار گیرند که به طور جدی آن‌ها را از جامعه جدا کرده است؛ به دلیل همین فاصله است که دانشگاه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد، چه بسا تعریف دانشگاهیان از مشکلات جامعه با آنچه که در محیط واقعی وجود دارد یکسان نباشد لذا باید استادها و دانشجویان از طریق حضور زنده در ارتباط و تعامل با جامعه باشند و تاثیرات مثبت و سازنده‌ای بر هم داشته باشند.
وی در پایان درباره برنامه‌های دانشگاه صنعتی به مناسبت روز دانشجو خاطرنشان کرد: با توجه به مدت کم تصدی بنده به این سمت و نیز لزوم رسیدگی فوری به امورات معوقه دانشگاه، به خاطر این روز بزرگ با تشکیل جلسه فوری تصمیم گرفته شد با توجه به تقارن روز دانشجو با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) برنامه فرهنگی ویژه این مناسبت را در هفته آینده و با تقدیر از منتخبان آموزشی، پژوهشی و ورزشی برگزار کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول