اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان:

عدم تربیت دانشجویان متعهد از ضعف‌های دانشگاه است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان گفت: عدم تربیت دانشجویان متعهد از ضعف‌های عمده دانشگاه محسوب می‌شود.

عدم تربیت دانشجویان متعهد از ضعف‌های دانشگاه است
اکبر چگینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دانشجو به عنوان جوان آینده‌ساز جامعه است که در پست‌های مختلف سکان‌دار بخش‌های مهم جامعه در آینده است.
وی با بیان اینکه دانشجو باید در کنار تخصص و علم باید فردی متعهد باشد، تصریح کرد: تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی از ویژگی‌های اصیل دانشجو است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان تصریح کرد: اگر دانشجو در زمینه‌های علمی و متعهد بودن به ارزش‌های انقلاب گام بردارد، می‌تواند به رشد علمی خود کمک کرده و در جامعه تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از دانشجویان تخصص‌های لازم را دارند، افزود: برخی دانشجویان تعهد لازم را ندارند.
چگینی یادآور شد: پس از انقلاب اسلامی با وجود استقلال علمی کشور این استقلال در عرصه فرهنگی صورت نگرفته  و نتوانسته با سیستم کشور ارتباط برقرار کند.
وی با بیان اینکه قشر دانشجو نتوانسته متناسب با ارزش‌های نظام پیش رود، خاطرنشان کرد: انتقال این ارزش‌ها به قشر دانشجو به نحو مطلوبی صورت نگرفته است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان تصریح کرد: دانشجو باید در عرصه‌های مختلف خود را با آرمان‌های انقلاب هماهنگ کرده و متعهد به حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
وی با اشاره به اینکه دانشجو باید آرمان‌گرا باشد نه مصلحت‌گرا افزود: دانشجو به عنوان قشر مطالبه‌گر جامعه وظیفه دارد در کنار تلاش در راستای تقویت علمی جامعه متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارد.
چگینی عدم تربیت دانشجویان متعهد را از ضعف‌های عمده دانشگاه برشمرد و بیان داشت: باید معارف اسلامی در کتاب‌های دانشگاهی به گونه‌ای گنجانده شود، که تنها به عنوان کتاب درسی محسوب نشده و به احیای ارزش‌های اسلامی در جامعه کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: تشویق جامعه دانشگاهی به گسترش معارف اسلامی موجب اسلامی شدن دانشگاه و حرکت در راستای احیای ارزش‌های اسلامی می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول