اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع دانشجویان عدالتخواه:

دانشگاه باید موتور استقلال کشور باشد

خبرگزاری فارس: فعال دانشجویی عضو مجمع دانشجویان عدالتخواه با بیان اینکه دانشگاه باید موتور استقلال کشور باشد، گفت: جریان دانشجویی با فرمایشات امام خمینی ‌(ره) و مقام معظم رهبری فاصله دارد.

دانشگاه باید موتور استقلال کشور باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود براتی بعد از ظهر امروز در نشست «دانشجوی با‌بخار، دانشجوی بی‌بخار» در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: در مسیر بعد از انقلاب اسلامی جریان دانشجویی بر فضای درون و برون روابط کشور تاثیر‌گذار بوده که یک نمونه از آن را می‌توان مقاومت 444 روزه دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا عنوان کرد که موجب نابودی کارتر، رئیس جمهور وقت آمریکا شد.
براتی گفت: عمده مطالعات آکادمیک که بر روی جریانات دانشجویی صورت گرفته از الگوهای فرانسوی سرچشمه می‌گیرد که این الگو‌ها تحلیل‌های کاملا غلطی را به همراه دارند و یکی از این الگو‌ها نقد اقتدار و حاکمیت در هر شرایطی است که این نقد بومی کشور ما نیست و فرهنگی وارداتی است که ایراد بزرگی است که باید مورد بحث قرار گیرد.
وی افزود: ظاهر جریان دانشجویی در سال‌های اخیر تغییری نکرده است، اما نسبت به گذشته تاثیرگذاری آن کاهش یافته که رشد فضای محیطی جامعه دلیل اصلی این موضوع است.
براتی با بیان اینکه جریان دانشجویی سطح سابق خود را حفظ کرده است، تصریح کرد: جریان دانشجویی با فرمایشات امام خمینی ‌(ره) و مقام معظم رهبری فاصله دارد.
فعال دانشجویی عضو مجمع دانشجویان عدالتخواه با اشاره به اینکه جریان دانشجویی آن چیزی که باید نیست، گفت: انقلاب اسلامی مبدا جنبش دانشجویی است که تحولات عمیق‌تری را به جریان انداخت و انقلاب‌های منطقه نمونه‌ای از این تحولات است و جریان دانشجویی باید موضع خود را با این مبدا مشخص کند.
براتی افزود: شاخص‌های دانشگاه اسلامی از منظر امام راحل ‌(ره) این است که دانشگاه اسلامی باید کشور را از وابستگی به شرق و غرب نجات دهد و نیاز مردم را رفع کند.
وی عنوان کرد: دانشگاه باید موتور استقلال کشور باشد که دانشگاه‌های ما این شاخص‌ها را ندارند و جریانات دانشجویی باید نسبت خود را با این شاخص‌ها مشخص سازند.
براتی با اشاره به استعمار‌گری انگلیس و فرانسه علیه ملت‌ها تصریح کرد: استعمار‌گران ساختار علمی کشورهای مستعمره را چنان پایه‌ریزی کردند که نیازهای دولت‌های استعماری را رفع کنند.
فعال دانشجویی عضو مجمع دانشجویان عدالتخواه اذعان داشت: انقلاب در قدم نخست برای کشور و در قدم دوم برای سایر مناطق است و جریان دانشجویی باید خود را با این انقلاب ساز‌گار کند.
براتی افزود: جریان دانشجویی باید در مقابل جریانات بیداری اسلامی مسئول باشد و مسائل را بزرگ‌تر ببیند.
وی گفت: جنبش دانشجویی باید خود را از مردم بداند و نیاز‌های سیاسی،‌ اقتصادی و علمی مردم را بر‌طرف کند و عمل کردن مفرط به یکی از این موارد موجب مخدر شدن دانشگاه می‌شود.
براتی دغدغه اصلی مردم را عدالت و مبارزه با تبعیض دانست و افزود: جریان دانشجویی باید به خاطر مردم از جدال‌های سیاسی کناره‌گیری کند.
وی با اشاره به تاسیس جهاد سازندگی در اوایل انقلاب عنوان کرد: جریان دانشجویی باید دانشگاه را وادار به اسلامی شدن کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول