اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان:

موج حاکم بر دانشگاه‌ها موج اسلام‌خواهی و اسلام‌گرایی است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان گفت: امروز موج حاکم بر دانشگاه‌ها موج اسلام خواهی و اسلام‌گرایی است.

موج حاکم بر دانشگاه‌ها موج اسلام‌خواهی و اسلام‌گرایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حمید رضاحنان عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد خرم‌آباد که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو برگزار شد، استمرار تأثیرگذاری این موج در دانشگاه‌های داخل و منطقه را منوط به محوریت تفکرات امام راحل (ره)و رهبر معظم انقلاب دانست.
وی با بیان اینکه دانشجویان اهداف شهدای دانشجو را دنبال می‌کنند، گفت: جنبش‌های دانشجویی سراسر منطقه امروز از موج اسلام خواهی و اسلام‌گرایی تفکر امام خمینی (ره) تأثیر گرفته‌اند و حاکمان آنها یکی پس از دیگری در حال سرنگونی هستند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد لرستان به تشریح تاریخی سه موج حاکم بر جنبش دانشجویی در کشور پرداخت و اظهار داشت: نخستین موج حاکم بر جنبش دانشجویی موج سوسیالیستی یا چپ‌گرایی است، که از سال 1322 تا 1356 با تشکیل اولین حزب در کشور با نام حزب توده شکل گرفت.
‌حجت‌الاسلام حنان یادآورشد: با تشکیل حزب توده توسط 53 نفر از زندانیانی که پس از تبعید رضا شاه از زندان آزاد شدند، دانشجویان نیز به طرفداری از این حزب، اتحادیه دانشجویی حزب توده را تشکیل دادند و در کم‌ترین فرصتی این اتحادیه توانست تعداد زیادی از دانشجویان، دانشگاهیان و حتی کارمندان و خدمه دانشگاه‌ها را جذب کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان لرستان گفت: با این وجود حزب توده بعد از مدتی بنا بر اذعان کارشناسان سیاسی به وسیله یک حرکت انقلابی دینی دانشجویی تضعیف و در کل کشور و دانشگاه‌ها از بین رفت و منحل شد.
 حجت‌الاسلام حنان اظهار داشت: در سال 1322یک تشکل به نام انجمن اسلامی دانشجویان در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران هم‌زمان با تشکیل اتحادیه دانشجویی حزب توده توسط دانشجویان مسلمانی که رگ غیرتشان به جوش آمده بود شکل گرفت و این در حالی بود که از چهار هزار دانشجوی دانشگاه تهران 1500نفر آنها عضو اتحادیه دانشجویی حزب توده بودند، اما انجمن اسلامی دانشجویی تنها 70 عضو داشت.
‌مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان لرستان با بیان اینکه موج اسلام‌خواهی و اسلام‌گرایی در جنبش دانشجویی از سال 1355 تا 1375 هم‌زمان با موج انقلاب امام راحل (ره) شکل گرفت، تاکید کرد: هم‌زمان با شکل گیری این موج، نه تنها شاهد رشد اسلام‌خواهی و اسلام‌گرایی در دانشگاه‌ها بودیم، بلکه شاهد رشد روز افزون نمادهای اسلام‌گرایی شامل گرایش به حجاب، شرکت در نماز جماعت و تجمعات دینی و مذهبی نیز بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام حنان با اشاره به اینکه اگر انقلاب امام خمینی (ره)نبود موج اسلام خواهی و اسلام‌گرایی دانشجویان ثمر نمی‌داد، تاکید کرد: موج اسلام خواهی و اسلام گرایی دانشجویان هزینه‌ها و خون‌های زیادی را در راه انقلاب امام (ره)داد، البته در آن برهه جنبش دانشجویی دنبال یک سنتز بود و آن را در امام دیده بود و در این راه تعداد زیادی از دانشجویان چه در جریان پیروزی انقلاب و چه در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان لرستان گفت: امروز در دانشگاه‌ها شاهد تداوم موج اسلام‌خواهی و اسلام‌گرایی هستیم و جنبش دانشجویی هم به موج چپ گرایی توده و هم به موج لیبرالیستی جواب رد داده است.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول