اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه گیلان:

ثمره فعالیت‌ فرهنگی دانشگاه‌ها در جامعه گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی‌اجتماعی دانشگاه گیلان گفت: ثمره و نتایج هر فعالیت فرهنگی دانشگاه‌ها در جامعه تعمیم داده می‌شود و گسترش می‌یابد.

ثمره فعالیت‌ فرهنگی دانشگاه‌ها در جامعه گسترش می‌یابد
ایرج شاکری‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت هدف دشمنان را رسیدن به مقاصد شوم و پلید خود با توسل به گزینه‌های فرهنگی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فرو ریختن نظام ستم‌شاهی و بنیانگذاری نظامی جدید با عنوان جمهوری اسلامی که مخالفت با نظام‌های سلطه‌طلب غربی و شرقی جزو اصول اصلی آن معرفی شده است، سردمداران نظام‌های سلطه با خشم و بغض تمام برای نابودی آن تمام امکانات خود را به‌کار بسته‌اند.
وی، تجهیز مخالفان نظام جمهوری اسلامی به سلاح و تحریک آنان به تجزیه طلبی و جدایی‌خواهی تا تحریک صدام برای حمله به کشور و... را از جمله ترفندهای دنیای مزدور غرب برای به عقب راندن و تسلیم کردن مردم شجاع ایران اسلامی ذکر کرد.
این مسئول، در باره توطئه‌های دشمنان برای ایجاد هجمه‌های فرهنگی در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه نفوذ فرهنگی به صورت آرام و کم سروصدا اتفاق می‌افتد بنابراین رصد کردن آن دقت و حساسیت بیشتری را می‌طلبد و در این بین جمعیت هدف این تهاجمات نیازمند هوشیاری و بصیرت زایدالوصف است.
وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان همواره مورد طمع هجمه‌های فرهنگی هستند و برای مقابله با این ترفندها باید برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی که در مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود مبتنی بر فرهنگ غنی و ارزشمند اسلامی باشد.
شاکری‌نیا، درباره راهکارهای ارائه شده در زمینه تهاجمات فرهنگی در محیط دانشگاه‌ها اذعان داشت: با تاسیس معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها فعالیت‌های فرهنگی به صورت جدی و متمرکزتری مورد بررسی قرار گرفت و این مسئله نشان‌دهنده اهمیت موضوع فرهنگ و تاثیر آن بر اقشار و آحاد مختلف جامعه به ویژه دانشگاهیان دارد.
وی، درباره استفاده از ماهواره، متذکر شد: برای داشتن روابطی سالم در تمام زمینه‌ها باید محدوده‌ها رعایت شود.
این مسئول، افزود: ابزار فرهنگی که مخالفان نظام در استفاده از آن اصرار زیادی دارند، ماهواره را وسیله‌ای قدرتمند و ارزان برای مبارزه و توطئه می‌دانند.
وی با اشاره به تظاهرات و جنبش 99 درصدی مردم در آمریکا، خاطرنشان کرد: دنیای غرب همواره ایران اسلامی را محکوم به خشونت و نقض آزادی می‌کند اما باید پرسید کسانی که ادعای آزادی و رعایت حقوق بشر را دارند چرا در کشور خود مردم اقدام به تظاهراتی با عنوان جنبش 99 درصدی کرده‌اند و آیا این تظاهرات و جنبش 99 درصدی نشان‌دهنده این نیست که در آن کشور حقوق ملت نقض شده و آزادی وجود ندارد.
شاکری‌نیا، کلمه آزادی را تنها حربه و وسیله‌ای برای غرب نامید تا بتوانند به مقاصد پلیدشان دست یابند.
وی افزود: دنیای غرب همواره از مستکبرانی مانند صدام، حسنی مبارک، بن‌علی و... حمایت کرده که تمام ملت‌های جهان از وحشی‌گری‌ها و جنایت‌هایشان آگاه هستند و با این حال ادعای آزادی و آزادیخواهی دارند که با بررسی مسائل روز جهان باید به این واقعیت اذعان داشت که در واقع اصطلاح آزادی تنها یک واژه مظلوم در دنیای غرب است که مانند بقیه اصطلاحات و مفاهیم در سیاست  آنان تنها وسیله‌ای برای دستیابی برای اهداف‌ آنهاست.
این مسئول با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی دنیای غرب خاطرنشان کرد: در بررسی فرهنگ ابزارهای متنوعی نظیر رسانه‌ها نقش مهمی دارند ولی در این بین تلویزیون موثرترین نقش را ایفا می‌کند و در واقع در مبارزه فرهنگی نقش تلویزیون در اجرای برنامه‌ها و مجموعه‌هایی که عرضه می‌کند بسیار اساسی است.
وی با تاکید بر نقش موثر دانشگاه‌ها به عنوان نیروهای اثرگذار اجتماعی در تقویت باورهای مذهبی تصریح کرد: دانشگاهیان یعنی دانشجویان، اساتید و... از جمله نیروهای اثر گذار اجتماعی هستند و رهبر معظم انقلاب اساتید دانشگاه‌ها را افسران جنگ نرم و دانشجویان را سربازان این عرصه نامیدند که این موضوع اشاره به اثرگذاری این قشر از جامعه دارد و هر فعالیت فرهنگی که در دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد ثمره و نتایج آن به سطح جامعه تعمیم داده می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول