اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

انجام 299 پژوهش در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش خراسان جنوبی گفت: از آغاز استان ‌شدن خراسان جنوبی تاکنون 299 طرح پژوهشی در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی خاتمه یافته است.

انجام 299 پژوهش در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا گلرو ظهر امروز در نشست خبری اعضای ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری خراسان جنوبی پژوهش و فناوری را یکی از مباحث اصلی خراسان جنوبی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از افتخارات اصلی استان ما قدمت مسائل آموزشی، پژوهشی و وجود عالمان جلیل‌القدر در این منطقه است.
وی محور اصلی توسعه خراسان جنوبی را دانش‌محوری عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی یکی از دانشگاهی‌ترین استان‌های کشور است که ما در نسبت دانشجو به شهروند در این منطقه رتبه نخست کشور را داریم.
جانشین رئیس ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش خراسان جنوبی دانشگاه‌ها را یکی از ثروت‌های اصلی و ارزشمند خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: باید از این ظرفیت در راستای توسعه همه جانبه استان استفاده شود.
گلرو به اهمیت بحث پژوهش در نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بحث تولید علم و جهش در تولید علم یکی از محورهایی است که توسط رهبری مورد تاکید قرار گرفته است و بحث نهضت تولید علم یکی از رویکردهای اصلی و عالمانه معظم‌له است.
وی ادامه داد:  خراسان جنوبی در راستای عمل به منویات رهبری ندای معظم‌له را لبیک گفته و یکی از استان‌های پیشرو در بحث آموزش و پژوهش در کشور است.
جانشین رئیس ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش خراسان جنوبی پژوهش را تکمیل‌کننده پازل توسعه دانشگاهی و علمی در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت:‌ در فرآیند تولید علم ما با سه بحث آموزش در سطوح دانش‌آموزان، پژوهش و فناوری مواجه هستیم که باید هر سه بخش مورد توجه قرار گیرد چرا که تکمیل این قسمت‌ها توسعه علمی منطقه را به دنبال دارد.
گلرو ادامه داد: باید علم منجر به تولید ثروت شود چرا که علمی که نتواند ثروت تولید کند، نمی‌تواند مشکلی از استان را حل کند و باید در استان با توسعه روح پژوهش در بین جامعه دانشگاهی،  دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی و خدماتی فرایند تولید ثروت از علم را تکمیل کنیم.
وی به نیازمندی‌های پژوهشی استان اشاره کرد و یادآور شد: برای توسعه مسائل پژوهشی ما نیازمندی‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری داریم که از جنبه مغزافزاری ما یکی از استان‌های برخوردار هستیم.
جانشین رئیس ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش خراسان جنوبی از رشد سریع منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استان در دولت نهم و دهم خبر داد و گفت:‌ در این زمینه خدمات زیادی ارائه شده است که نتایج مهمی نیز در پی داشته است.
گلرو گفت: به تمام دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است که باید اولویت‌های پژوهشی سال 91 خود را تا قبل از پایان سال به دفتر آموزش و پژوهش استانداری ارائه کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول