اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زنجان:

حرکت دانشگاه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زنجان گفت: حرکت دانشگاه در مسیر فرهنگ مبارزه با ظلم و ستم، استعمار و استکبار موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

حرکت دانشگاه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است
حجت‌الاسلام منصور فرجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: دانشجو به عنوان آینده‌ساز کشور نقش بی‌بدیلی در تحولات جامعه داشته و منشا تحولات در کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه فرهنگ دینی حاکم بر جامعه می‌طلبد، این الگو در جامعه دانشجویی نیز انتقال یابد، ادامه داد: حاکم شدن فرهنگ دینی به تربیت انسان‌های فرهیخته و کامل در همه عرصه‌ها می‌انجامد.
امام جمعه موقت زنجان یادآور شد: اگر فرهنگ سازی با علم‌آموزی در کنار هم قرار گیرد این امر منجر به تربیت انسان‌های فرهیخته شده و به عنوان الگوی جامعه بشری محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر دانشجو با این فرهنگ آشنا شده و در جامعه دانشگاهی آن را به کار گیرد، موفقیت‌های چشمگیری را کسب می‌کند که به تعالی جامعه کمک می‌کند.
حجت‌الاسلام فرجی آشنایی دانشجویان را با فرهنگ غنی اسلامی را موجب تبدیل فضای جامعه به فضای الهی عنوان کرد و افزود: اگر فضای دانشگاه به فضایی الهی تبدیل شود آن جامعه پیشرفت کرده و موجب پیشرفت جامعه در بخش‌های مختلف می‌شود.
وی تصریح کرد: ارزش علمی در کنار ارزش دینی می‌تواند به تربیت انسان موفق کمک کند تا این فرد شایسته خدمتگزاری به نظام باشد.
امام جمعه موقت زنجان بر لزوم توجه به مبانی دینی در جامعه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: توجه به اصول و مبانی دینی موجب پیشرفت و توسعه جامعه دانشگاهی شده و این امر به اسلامی شدن دانشگاه‌ها کمک می‌کند.
وی با اشاره به حضور دانشجویان در هشت سال دوران دفاع مقدس بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی نیز حضور دانشجویان در روند پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی نمایان بود و با تلاش و همت دانشجویان این پیروزی‌ها رقم خورد.
حجت‌الاسلام فرجی یادآور شد: اگر فرهنگ سازی مناسبی از فرهنگ مبارزه با ظلم و ستم، استعمار و استکبار در جامعه رواج یابد موجب حرکت دانشگاه به این مسیر شده و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ‌سازی مناسب دینی صورت گیرد، می‌توان در برابر قدرت‌طلبی‌های استکبار ایستاد.
امام جمعه موقت زنجان تصریح کرد: در صورت توام شدن فرهنگ، اخلاق دینی و علم می‌توان در برابر قدرت‌ها از جمله در عرصه جنگ نرم ایستادگی کرد.
وی گفت: دشمن در حال حاضر در عرصه جنگ نرم با ابزار ضد ارزشی به جنگ ارزش‌های اسلامی آمده است که باید دانشجو با درک این موضوع و تشخیص حرکت دشمنان در این عرصه موفق شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول