اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس:

تحقیقات دانشگاهی اعتبار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم رشت در مجلس گفت: درصد بالایی از اعتبارات در برنامه پنجم توسعه به بخش تحقیقات دانشگاهی سوق داده شده است.

تحقیقات دانشگاهی اعتبار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در جمع دانشجویان گیلان در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی  رشت با تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، با اشاره به نقش مبارزاتی دانشجویان در کشور، اظهار داشت: تاریخ مبارزاتی کشور گویای حضور پر رنگ و فعال دانشجویان است.
وی با بیان اینکه دانشجویان همواره پیشتاز عرصه جنگ هستند، افزود: امروزه حضور دانشجویان در فضای جنگ پیچیده نرم نیز دیده می‌شود.
کوچکی‌نژاد به نقش دانشجویان در پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و گفت: تسلط بر علم و فناوری دانشجویان ایرانی بود که توانست هواپیمای جاسوسی دشمن را که دارای پیچیده‌ترین نرم‌افزارهاست بر زمین بنشاند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان بیشتر در عرصه‌های علمی و فناوری تلاش کنند، گفت: درصد بالایی از اعتبارات در برنامه پنجم توسعه به بخش تحقیقات دانشگاهی سوق داده شده است.
نماینده مردم رشت در مجلس، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها با ارائه آمار دقیق و درست سهم پژوهشی دانشجویان را در این عرصه لحاظ کنند، تصریح کرد: امروزه کشور از لحاظ علمی در جایگاه بالایی قرار دارد که با کمی دقت و سختی بتوانیم علم را به صورت ابزار در خدمت بشر قرار دهیم.
وی با تحسین حرکت دانشجویان بسیجی در تسخیر سفارت انگلیس، ابراز داشت: ظلم ستیزی و استکبار ستیزی حق تمام دانشجویان در سراسر دنیاست ولی دانشجویان ما در این عرصه حق را به عمل تبدیل کردند و کینه دیرینه خود را به انگلیس نشان دادند.
کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در گذشته از ظلم و استکبار انگلیسی‌ها حتی روستاییان نیز به فریاد آمده بودند، افزود: تعدادی از انگلیسی‌ها با عنوان تاجر و دانشجو هنوز در کشور هستند و این امر بعید است که آنها در انگلیس به دانشجویان ما آسیب برسانند.
 
*دانشجویان خواستار حضور فیزیکی استاندار در دانشگاه‌ها هستند
 
نماینده بسیج دانشجویی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه گیلان نیز در این برنامه با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند سبب سعادت یک ملت شوند، اظهار داشت: در دانشگاه‌ها خواستار حضور و ارتباط پر رنگ حوزویان هستیم.
محسن سعدی با اشاره به وجود دهها هزار دانشجوی مسلمان در دانشگاه‌ها افزود: برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و جلوگیری از پیشرفت نظریه‌های غربی در تسخیر دانشگاه‌های اسلامی فضای دانشگاهی را باید به طرف بومی‌سازی علوم انسانی به تذکر مقام معظم رهبری سوق دهیم.
به گفته وی، امروزه نیاز به حضور پررنگ حوزویان در عرصه‌های مختلف جامعه به ویژه فضای دانشگاهی احساس می‌شود.
سعدی، پیوند دانشگاهیان، مسئولان و حوزویان را موجب عرضه بسته‌های علمی مشخص و کامل در عرصه‌های مختلف به جهانیان دانست و اذعان داشت: افزایش حضور فیزیکی و سرزده استاندار به خوابگاه‌ها و فضای دانشگاهی تابلوی جدا بودن دانشگاه از بدنه دولت و نظام را می‌شکند.
وی، دیدار چهره به چهره مدیران استانی به ویژه استاندار با دانشجویان را از جمله مطالبات دانشجویان عنوان کرد و بیان داشت: حضور دانشگاهیان با درجه بالای علمی، تخصص‌گرایی در کنار بدنه اجرایی نیز می‌تواند تا حد زیادی از درصد خطاها در تصمیم‌گیری‌های استان را کاهش دهد.
این مسئول، با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: برخی از مدیران میانی با دلهره ناشی از تردید به این قضیه نگاه می‌کنند.
وی درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیش در دانشگاه‌ها متذکر شد: مسئولان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری از وضع قوانین دست و پاگیر در این راستا در سطح دانشگاه‌ها بپرهیزند.
 
*ساماندهی وضعیت اشتغال از مطالبات دانشجویان است

سعدی با اشاره به بسیاری از کارخانه‌های تعطیل شده یا در شرف تعطیلی استان، اظهار داشت: وضعیت اشتغال در گیلان شرایط خاصی را پشت سر می‌گذارد زیرا بسیاری از صنایع با قدمت مانند نساجی‌ و کارخانه‌های صنعتی در گیلان تعطیل شده‌اند.
وی افزود: وجود نیروهای جوان و متخصص به علوم مختلف به دلیل نبودن صنایع قوی در استان موجب شده تا از میوه‌های پرثمره دانشگاهیانش بهره‌ای نبریم.
این مسئول، با بیان اینکه  مسئولان و مدیران استان به ویژه استاندار با تدابیر دقیق اجرایی دوران شکوفایی را دوباره به صنعت گیلان بازگردانند، اذعان داشت: احیای فرهنگ، زبان و لباس محلی گیلان را از جمله امور فرهنگی قابل توجه در گیلان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول