اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

دانشگاهیان نقش مهمی در مشارکت حداکثری دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: دانشگاهیان نقش مهمی در تشویق مردم برای حضور در صحنه انتخابات و مشارکت حداکثری دارند.

دانشگاهیان نقش مهمی در مشارکت حداکثری دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جواد شریف‌نژاد عصر امروز در همایش کارکنان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی اظهار داشت: دانشجویان به عنوان عنصری مهم در آگاه‌سازی انتخاب‌کنندگان برای انتخاب برتر و بهتر و آگاهانه مطرح هستند.
وی بخش عظیمی از توسعه و پیشرفت کشورمان را مرهون تفکر و اندیشه‌های ارزشی دانشجویان دانست و از آنان خواست تا با حضور فعال در صحنه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی کشور و انجام پژوهش‌های ارزنده، دستاوردهای موثر و مطلوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آورند.
این مسئول اضافه کرد: امروز دشمنان ما از اینکه جوانان و دانشجویان ما به مرز خودباوری و خودآگاهی دست یابند واهمه دارند چرا که توسعه علمی در دانشگاه‌ها را مخالف معیارهای خود می‌دانند و سعی دارند تا دستاوردهای جوانان پرتلاش ما را بی‌ثمر جلوه دهند پس بر ما لازم است که با همت و اراده خود آنان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام گذاریم.
وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه هنوز در جایگاهی که باید باشد قرار نگرفته و کم‌توجهی در ابعاد گو ناگون به دانشگاه از مشکلات مهم آموزش عالی در کشور است.
وی با بیان اینکه کمبود نهادهای تحقیقاتی از مشکلات مهمی است که با وجود شعارهای فراوان هنوز کاری از پیش نبرده‌ایم، اضافه کرد: اگر قرار بر این است که دانشگاه متولی تحقیقات در کشور باشد باید امکانات برای این امر فراهم شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم گفت: در زمان حاضر 10 هزار و 800 دانشجو در 22 مرکز جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی مشغول به تحصیل هستند.
احمد علیجان‌پور افزود: از 22 مرکز یاد شده پنج مرکز در شش ماه گذشته تاسیس و راه‌اندازی شده‌اند.
وی اضافه کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای میاندوآب و ارومیه، مرکز هلال احمر، حج و زیارت و شهرداری ارومیه از جمله مراکزی هستند که امسال تاسیس شده‌اند.
علیجان‌پور گفت: آذربایجان غربی از نظر تعداد مراکز دانشگاهی دارای رتبه 14 کشوری و از نظر تعداد دانشجو رتبه 12 را داراست.
وی اضافه کرد: مقطع کاردانی پودمانی با 48 درصد بیشترین تعداد داشجویان را به خود اختصاص داده است.
این مسئول با بیان اینکه 83 درصد دانشجویان استان را افراد بومی تشکیل می‌دهند که 64 درصد آنان آقایان هستند، ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه در چهار گرایش صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و مدیریت و خدمات اجتماعی تحصیل می‌کنند.
این همایش پس از بحث و بررسی پیرامون راهکارهای توسعه کمی و کیفی دانشگاه علمی و کاربردی به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول