اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

سرانه فضای آموزشی دانشگاه محقق 8.5 متر مربع است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سرانه فضای آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی در حال حاضر 8.5 متر مربع است.

سرانه فضای آموزشی دانشگاه محقق 8.5 متر مربع است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی پیش از ظهر امروز در گردهمایی تشکل‌های دانشجویی که به مناسبت روز دانشجو در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون در مورد سرانه فضای آموزشی جلوتر از بسیاری از دانشگاه‌های معتبر ایران هستیم به طوری که در برنامه چهارم توسعه مقرر شده بود فضای آموزشی این دانشگاه یک رشد 70 درصدی را داشته باشد که در پایان این برنامه این افزایش 13.5 درصد بیشتر از برنامه مصوب بوده است.
وی یکی از اقدامات خوبی که در سال‌های گذشته در این دانشگاه انجام شده برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه فضاهای مناسب و ایجاد دانشکده‌های متنوع برشمرد و افزود: ما هم اکنون در اکثر حوزه‌های علوم چهارگانه خود دانشکده مخصوص و جداگانه را شاهد هستیم که تاسیس شده و از آن بهره‌برداری می‌شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به وجود 10 هزار دانشجو اشاره کرد و ابراز داشت: بیش از 80 درصد این دانشجویان در دوره‌های روزانه و 20 درصد مابقی نیز در دوره‌های شبانه مشغول تحصیل هستند.
گنجی از مشغول به تحصیل بودن یک هزار و 500 نفر از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: همچنان شاهد اخذ مجوزهای لازم برای دایر کردن رشته‌های تحصیلات تکمیلی هستیم به طوری که امسال 10 رشته از مجموع 17 رشته مجوزدار مربوط به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.
این مسئول بیشترین جذب دانشجویان را نیز به ویژه در جنس دختران از بین دانشجویان بومی توصیف کرد و افزود: در پذیرش متناسب جنسیتی نیز امسال به مرز عدالت نزدیک شدیم به طوری که امسال 58 درصد پذیرش ما مربوط به پسران و 42 درصد دختران بوده است در حالی که در گذشته این رقم وارونه بود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از دایر شدن بیش از 100 رشته تحصیلی در دانشگاه محقق اردبیلی و پذیرش دانشجو در آنها خبر داد و اظهار داشت: میزان فضای آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی هم اکنون 90 هزار متر مربع است که یک جهش مناسب را در این حوزه شاهد هستیم.
گنجی در ادامه سخنان خود به رسالت سنگین تشکل‌های دانشجویی به ویژه رصد مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: تشکل‌های دانشجویی ما باید نماد خودباوری و اتکا به خود باشند چرا که دانشگاه منبع و مظهر توجه به دنیا برای تولید علم و فارغ‌التحصیل کردن انسان‌های تربیت‌یافته‌ای است که سرآمد آنها می‌تواند علم، فن و اخلاق باشد.
وی روز دانشجو را گرامی داشت و از برگزاری آیینی با شکوه به همین مناسبت با چند روز تاخیر در روز شنبه هفته آینده خبر داد و افزود: به مناسبت تقارن روز دانشجو با ایام شهادت امام حسین و یارانش برنامه مفصلی را روز شنبه در دانشگاه محقق اردبیلی و دانشکده‌های اقماری آن برگزار می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود ابراز داشت: بصیرت امروز دانشجویان ما چشم بسیاری از دشمنان و مخالفان نظام اسلامی را کور کرده به طوری که حتی حاضر نیستند به پیشرفت‌ها و توسعه علمی دانشجویان و جوانان ما اذعان کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول