اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار رشته

جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر در زنجان برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: در چهار رشته، جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر در زنجان برگزار می‌شود.

جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر در زنجان برگزار می‌شود

سید جواد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی آیینه مطهر در چهار رشته خوشنویسی، گرافیک، نقاشی و نگارگری برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا 15 اسفندماه سال‌جاری مهلت دارند تا آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسئول موضوع آثار ارسالی به این جشنواره را آثار، افکار و اندیشه‌های شهید مطهری عنوان کرد و یادآور شد: بنیاد شهید مطهری اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه خلاءهای موجود در زمینه آثار هنری با موضوع آثار و افکار شهید مطهری از طریق برگزاری جشنواره‌های هنری مرتفع می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره نیز به همت این بنیاد در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

هاشمی ترویج افکار شهید مطهری را از اهداف این جشنواره اعلام کرد و گفت: از علاقه‌مندان هنرهای تجسمی دعوت می‌شود در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، ابراز داشت:‌ دوره اول این جشنواره سال 90 در رشته‌های مختلف برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه آثار برتر این جشنواره در قالب کتاب منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: آثار راه یافته به جشنواره نیز در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان خاطرنشان کرد: این جشنواره در 12 گرایش برگزار می‌شود که به نفرات اول تا سوم هر گرایش علاوه بر تندیس جشنواره و لوح تقدیر به ترتیب، مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان، یک میلیون تومان و هفتصد هزار تومان اهدا می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این جشنواره از سوی بنیاد شهید مطهری و با همکاری بسیج صداو سیما،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد فرهنگی روایت فتح،‌ بسیج هنرمندان و حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آشنایی هنرمندان با آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، ایجاد زمینه میان هنرمندان خلاق و فعال در عرصه هنرهای تجسمی از اهداف این جشنواره است، یادآور شد: به پنج نفر از افرادی که دارای آثار برگزیده باشند، نیز لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال از سوی جشنواره اهدا می‌شود.

این مسئول از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در هشتم اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و بیان داشت: نمایشگاه این جشنواره نیز از 8 تا 15 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/73003/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول