اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 دی ماه صورت می‌گیرد

برگزاری اختتامیه جشنواره سفال و سرامیک لالجین

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره سفال و سرامیک لالجین در هفدهم دی ماه خبر داد.

برگزاری اختتامیه جشنواره سفال و سرامیک لالجین

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی بقایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره سفال و سرامیک لالجین اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره آشنا کردن هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ و هنر اصیل اسلامی است.

وی افزود: فعالیت جوانان و نوجوانان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی منطبق با آموزه‌های اسلامی موجب ارتقای آگاهی آنان نسبت به فرهنگ اصیل اسلامی و رشد و بالندگی این فرهنگ در سطح جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان هنر را عرصه‌ای نافذ، اثرگذار و فراگیر دانست و گفت: به وسیله هنر می‌توان پیام را به شیوه غیر مستقیم به خواننده رساند.

وی ادامه داد: هنر محمل مناسبی برای ذخیره کردن بار فرهنگی، فکری و معنوی و انتقال آن به نسل‌های آینده است.

بقایی بیان داشت: هنر صنایع دستی، قلمرو گسترده‌ای برای عرضه فرهنگ به مخاطب، مردم و به ویژه نسل جوان دارد.

وی با اشاره به رغبت و اشتیاق جوانان به هنر ابراز داشت: در حال حاضر هنر صنایع دستی در سطح کشور از حجم بالایی برخوردار است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: صنایع دستی علاوه بر تکنیکی بودن باید دارای ارزش‌های دینی و انقلابی باشد تا دارای ماهیتی ارزشمند شود.

وی اظهار کرد: آنچه در هنر صنایع دستی باید مد نظر قرار گیرد جان‌مایه‌هایی است که از فکر، ایمان، اخلاق، پاکی‌ها و فضیلت‌ها سرچشمه می‌گیرد.

بقایی اضافه کرد: هنر صنایع دستی به برکت این درون‌مایه ارزش و اعتبار پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره سفال همدان با همکاری سازمان میراث فرهنگی در هفته جاری گفت: آثار ارائه شده به این جشنواره با موضوعاتی چون بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی مثل ولایت و رهبری، بیداری اسلامی، آشنائی با نفاق و فتنه، بصیرت، بسیج و دستاوردهای آن، فرهنگ انتظار و امید به فردا، فرهنگ و تفکر بسیجی، دفاع مقدس، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، وحدت، استقلال و آزادی، اخلاق اسلامی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان ابراز داشت: نمادهای تاریخی استان همدان، بیداری اسلامی چون تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت‌های اسلامی منطقه، تجلیل از مردم به پا خواسته، شعار سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی نیز از دیگر موضوعات این جشنواره است.

وی با بیان اینکه آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره توسط اساتیدی از میراث فرهنگی، بسیج هنرمندان و انجمن سفال لالجین به داوری گذاشته شد، تصریح کرد: در این جشنواره از 60 اثر ارسال شده به دبیرخانه، 9 اثر به عنوان برتر برگزیده شد که به تولید انبوه در استان خواهد رسید.

بقایی خاطرنشان کرد: در راستای مطرح کردن شهر لالجین به عنوان مهد هنر سفالگری ایران، از این پس غرفه‌هایی در اردوهای راهیان نور برای معرفی هنر این مردم به سایر هنرمندان کشور، دایر خواهد شد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره از 15 دی ماه به مدت دو روز از ساعات 15 تا 18 در حوزه مقاومت امام علی(ع) لالجین به معرض دید علاقمندان گذاشته خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالحسین (ع) همدان تصریح کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز هفدهم دی ماه ساعت 9:30 صبح در سالن شهیدآوینی شهر لالجین با حضور مسئولان و فرماندهان سپاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول