اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در مشهد برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در مشهد برگزار می‌شود.

دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حمید طباطبایی اظهار کرد: به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد (ص) حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت، این اداره‌کل دوازدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی را برگزار می‌کند.

وی ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.

به گفته این مسئول، تعمیق و گسترش جلوه‌های فطری و معنوی تعالی انسان متخلق به سیره و سخن اولیای الهی، جریان‌سازی هنر ایرانی اسلامی در ذیل ارزش‌های الهی و سیره و تعالیم انبیا و اولیای الهی، بسترسازی برای رشد و تعالی جایگاه بی‌بدیل فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در سایه شخصیت و معارف امام رضا (ع) و فرهنگ والای رضوی، الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی رضوی با استفاده از زبان و بیان هنر قدسی خوشنویسی از دیگر اهداف این جشنواره است.

طباطبایی با بیان این‌که جشنواره خوشنویسی رضوی در موضوعات اندیشه، احادیث و بیانات امام رضا (ع)، مکاتب، حدیث نفس، اشعار و دل‌نوشته‌های هنرمندان در حوزه فرهنگ و معارف رضوی، روایات ائمه و معصومین در خصوص معرفی و جایگاه والای حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ ثلث، نقاشی خط و خط تحریری در دو بخش اساتید (بخش جنبی) و بخش رقابتی برگزار می‌شود.

وی مهلت شرکت در این جشنواره را تا ابتدای مرداد‌ماه سال 93 اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر سه اثر با موضوعات اعلام شده را به دبیرخانه جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری سلطانعلی مشهدی انجمن خوشنویسان مشهد مقدس ارسال کنند.

این مسئول از اعلام فراخوان این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: فراخوان این جشنواره در سایت این اداره‌کل، انجمن خوشنویسان مشهد و جشنواره امام رضا (ع) منتشر شده است.

وی از امکان ثبت‌نام اینترنتی هنرمندان در این جشنواره خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با فرمت jpg با حجم تقریبی یک مگابایت به آدرس پست الکترونیک honari-khrz@farhang.gov.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول