اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

برگزاری جشنواره زمستانی همدان با طعم دم‌نوش‌های گیاهی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: جشنواره زمستانی همدان اینبار با طعم دم‌نوش‌های گیاهی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره زمستانی همدان با طعم دم‌نوش‌های گیاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ایزدی بعد از ظهر امروز در کارگروه گردشگری شهرستان همدان از برپایی جشنواره زمستانی از سوم تا 12 بهمن ماه خبر داد و اظهار کرد: امسال با وجود فراز و نشیب‌هایی که در حوزه گردشگری وجود داشت نوروز و تابستان پرمسافری را در همدان پشت سر گذاشتیم.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان درآمد مصوب در همدان 60 درصد است که برای نخستین بار تاکنون میزان درآمد از حوزه گردشگری 120 درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه 982 اثر ثبتی در استان همدان وجود دارد، افزود: 29 اثر صنایع دستی همدان دارای مهر اصالت ملی است که  9 اثر صنایع دستی در سال‌های گذشته به ثبت ملی رسیده و 20 اثر صنایع دستی نیز به ثبت ملی رسیده است.

وی با بیان اینکه جشنواره فرصتی برای معرفی همدان است، اذعان کرد: چارچوب کلی جشنواره مشخص است اما امسال باید همه ادارات پای کار بیایند تا حال و هوای شهر همدان تغییر کند.

ایزدی با بیان اینکه ساخت آدم برفی و تندیس برفی در جشنواره امسال نیز پیش‌بینی شده است، افزود: همایش باستان‌شناسی در حوزه شهرستان نهاوند با تأکید بر لائودیسه و با حضور دکتر رهبر باستان‌شناس برجسته کشور در نهاوند برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه پازل و عکاسی در همدان خبر داد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی نیز در ایام برگزاری جشنواره زمستانی برگزار می‌شود که صندوق مهر رضا (ع) نیز حمایت‎هایی را داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: همه فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی بر عهده تربیت‌بدنی است و برگزاری مسابقات کوهنوردی، اسکی و شطرنج حتمی است.

وی یادآور شد: تیم‌های مختلفی برای بازی‌های بومی ـ محلی و سنتی هماهنگ شده و هشت نقال نیز در جشنواره برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهند کرد.

ایزدی از برگزاری دو مسابقه در حوزه بافت‌ و طراحی سنتی فرش همدان در جشنواره زمستانی خبر داد و افزود: تور همدان‌گردی، بازدید از مزرعه احیایی و مسابقه آشپزی نیز در برنامه گنجانده شده است.

وی از ارائه و معرفی دم‌نوش‌های گیاهی در جشنواره زمستانی خبر داد و افزود: در ایام جشنواره زمستانی هتل‌های اقامتی تخفیف 50 درصدی را برای گردشگران در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه جشنواره زمستانی کاری جمعی است، افزود: میراث فرهنگی در جشنواره زمستانی تنها دبیرخانه است و باید همه دستگاه‌ها برای این جشنواره برنامه‌ریزی کنند.

وی در نبود نماینده اداره کل ارشاد در جلسه تصریح کرد: امیدواریم اداره ارشاد در برگزاری کنسرت در همدان همکاری کند و با ارائه لیستی از خواننده‌هایی که حضور آنها در همدان مشکلی ندارد، ما را یاری کنند.

ایزدی در پایان سخنانش با اشاره به صدور 60 مورد مجوز برای خانه‌های استیجاری بیان داشت: صدور این مجوزها در راستای ایجاد فضایی امن برای مسافران و گردشگران است که بر این اساس جلساتی نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/89003/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول