اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان:

مشکل بالا آمدن آب‌های زیرسطحی زنجان نیازمند مطالعات جامع است

معاون فرماندار زنجان گفت: مشکل بالا آمدن آب‌های زیرسطحی زنجان نیازمند مطالعات جامع است.

مشکل بالا آمدن آب‌های زیرسطحی زنجان نیازمند مطالعات جامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد‌رضا براتی بعدازظهر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان زنجان، اظهار داشت: مشکل بالا آمدن آب‌های زیر سطحی طی سال‌های اخیر مطرح بوده و مشکلاتی برای مردم برخی نقاط شهر به وجود آورده است. متولیان و مسئولین مرتبط با این موضوع اهتمام جدی برای حل مشکلات داشته باشند.

وی آب منطقه‌ای زنجان را متولی این مشکل عنوان کرد و اظهار داشت: آب منطقه‌ای و امور آب ناحیه زنجان باید نسبت به انجام مطالعات جامع اقدام کنند و این مطالعات نقشه راه برای انجام عملیات اجرایی برای شهرداری باشد تا با انجام اقدامات اجرایی مناسب مشکلات مردم کاهش یابد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان ضمن تاکید بر اهمیت حل مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته مسئولین امور منابع آب زنجان بیش از 500 میلیون تومان برای انجام مطالعات مشاور درخواست کرده بودند که استاندار وقت این موضوع را نپذیرفت و هزینه این مطالعات را بسیار بالا و غیرعاقلانه عنوان کرد.

این مسئول به تجارب دیگر شهرها در خصوص شناسایی قنات‌ها و چاه‌های آب اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مسئولین در شهر تهران بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از وضعیت موجود شهر دارند و همه پیش‌بینی‌های لازم در زمان بروز مشکل و حوادث انجام می‌شود. این تجارب در شهر زنجان به‌کارگیری شود.

براتی بر آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی در زمان بروز حوادث تاکید کرد و گفت: همه متولیان در این زمینه باید در زمان بروز حوادث آمادگی داشته باشند.

دستگاه‌هایی همانند شهرداری، مخابرات، شهرداری و ادارات تابعه، هلال‌احمر، آب و فاضلاب، اداره گاز، بنیاد مسکن، بهزیستی در مدیریت بحران‌های اجتماعی باید نسبت به موضوع مدیریت بحران در زمان حوادث اهتمام جدی داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان ضمن انتقاد از عدم جدیت برخی دستگاه‌های اجرایی در این خصوص، اظهار داشت: همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران شهرستان زنجان باید نسبت به حضور در جلسات جدی باشند.

اهتمام نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در زنجان

وی بر نظارت مناسب بر ساخت و سازهای شهری و روستایی تاکید کرد و یادآور شد: شهرداری زنجان در کنار راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نسبت به مقاوم بودن و رعایت اصول فنی در ساخت و سازها اهتمام جدی داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه سال‌ها است مسئولین آمارهای مناسبی از مقاوم‌سازی مسکن روستایی ارائه می‌کنند، افزود: حوادث زلزله در سایر استان‌ها و خسارات ناشی از آن نشان می‌دهد باید نسبت به مقاوم‌سازی اصولی و داشتن برنامه جامعه برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی تلاش کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان با بیان اینکه از زحمات همه دستگاه‌ها در اجرای وظایفشان تقدیر می‌کنیم، افزود: مردم هم باید در کنار مسئولین برای کاهش مشکلات تلاش کنند. باید نسبت به فرهنگ‌سازی برای مردم تلاش کرد و رسانه‌ها نقش مهمی در این خصوص دارند. صدا و سیما باید در کنار مسئولین باشد و برنامه‌های آموزشی ارائه کند.

اعتبارات فرهنگی و آموزشی شهرداری زنجان برای شهروندان هزینه شود

وی به اعتبارات فرهنگی و آموزشی شهرداری زنجان برای شهروندان اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری زنجان می‌تواند از اعتبارات پیش‌بینی شده خود در این بخش برای ساخت برنامه‌های آموزشی در صدا و سیما اقدام کند.

براتی به اسکان اضطراری مسافرین در زمان بروز برف و کولاک در جاده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: شهرهای بزرگ تجارب خوبی در زمینه ساخت مکان‌هایی برای اسکان اضطراری دارند و مسئولین اجرایی در شهرستان زنجان نیز نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه ارتباطات بسیار ضعیف عمل می‌شود، افزود: در زمان بروز حوادث باید ارتباطات بین مسئولین تقویت شود و نسبت به آماده بودن دستگاه برای مقابله با حوادث اقدامات لازم پیش‌بینی شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان توجه به مشکلات موجود در سطح شهر همزمان با آغاز بارش برف و باران نیز اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری زنجان باید از روش‌های نوین و مناسب برای کاهش مشکلات شهروندان در سطح شهر بهره بگیرد. در حال حاضر در زمان بارش برف مشکلات موجود در سطح شهر بسیار زیاد است. مکانیزه کردن امور در شهرداری زنجان تسریع شود.

انتهای پیام/73007/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول