اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

64 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی زنجان در بانک‌هاست

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: 64 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی استان زنجان در بانک‌ها است.

64 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی زنجان در بانک‌هاست

غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: سرانه تولید ناخالص داخلی استان زنجان از متوسط کشوری پایین است.

وی با اشاره به اینکه سرانه استان زنجان بر اساس آمارها در سال 89 حدود 40.9 میلیون ریال است، تصریح کرد: در مجموع سرانه تولید ناخالص داخلی استان با متوسط کشوری 23 میلیون ریال فاصله داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بالا رفتن درآمد استان زنجان و توسعه اقتصادی آن به سرمایه‌گذاری‌های کلان دولتی و ملی در استان بستگی دارد، اضافه کرد: جایگاه استان در سهم صادراتی کشور قابل توجه و تعمق است.

این مسئول با اشاره به اینکه اهداف مشخصی به منظور تحقق میزان و سقف صادراتی استان زنجان مشخص شده است، یادآور شد: برای رسیدن به اهداف صادراتی استان برنامه‌ها و الزاماتی نیز پیش‌بینی شده است.

جمیلی با بیان اینکه تسهیم اهداف صادرات و تولیدات صادراتی استان زنجان میان واحدهای صادراتی و تولیدی بزرگ با عاملیت دبیرخانه کمیته توسعه صادرات از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود، ادامه داد: سیاست جایگزینی واردات از عوامل محدودکننده صادرات است از این رو ضرورت دارد که در راستای سیاست توسعه صادرات و به منظور رفع این محدودیت تدابیر لازم توسط کمیته توسعه صادرات اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای سال گذشته سهم استان زنجان در تولیدات صادراتی کشور 1.23 درصد بوده است، اذعان داشت: این در حالی است که فقط 82 صدم درصد از تولیدات صادراتی استان از طریق گمرک زنجان صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان ابراز تاسف داشته و گفت: متاسفانه توان این امر در استان وجود ندارد که حداقل تولیدات خود را از طریق گمرک زنجان صادر کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی استان زنجان با مشکلات زیادی مواجه هستند، اضافه کرد: 64 درصد از مشکلات بنگاه‌ها و واحدهای مختلف اقتصادی مرتبط با بانک‌ها است.

جمیلی با بیان اینکه 24 درصد از مشکلات واحدها و بنگاه‌های اقتصادی استان زنجان در زمینه تامین نقدینگی است، عنوان کرد: پنج درصد از مشکلات نیز مربوط به حوزه محیط زیست است.

وی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان زنجان که مرتبط با سایر دستگاه‌های اجرایی استان باشد را فقط 3 درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول