اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خبر داد

افزایش 15 تا 20 درصدی میزان مصرف گاز در استان زنجان

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان از افزایش 15 تا 20 درصدی میزان مصرف گاز در استان زنجان خبر داد.

افزایش 15 تا 20 درصدی میزان مصرف گاز در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عسگریان ظهر امروز در دیدار کارکنان شرکت گاز استان با نماینده ولی‌فقیه در استان، به ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت و خدمات ارائه شده به مشترکان زنجانی پرداخت و با اعلام اینکه امسال 1.5 میلیون مشترک به مشترکین در سطح کشور اضافه شده، اظهار داشت: در استان نیز 27 هزار مشترک جدید به این تعداد اضافه شده تا تعداد کل مشترکان به 229 هزار و 448 مشترک در استان برسد.

وی ادامه داد: با افزایش مصرف گاز طبیعی از 6 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 6 میلیون و 900 هزار مترمکعب در سال‌جاری شاهد افزایش 15 تا 20 درصدی میزان مصرف گاز هستیم که مربوط به افزایش تعداد مشترکان و البته سرمای هوا است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه از 17 میلیون مشترک موجود در کشور، 16 میلیون را مشترک خانگی و تجاری تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: در فصول سرد سال به دلیل ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکان خانگی، گاز مصرفی صنایع و نیروگاه‌ها برای تعادل مصرف گاز در اختیار مشترکین خانگی قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر 44 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، اظهار امیدواری کرد: این میزان تا 22 بهمن امسال به 50 درصد برسد.

عسگریان همچنین نهادینه کردن مصرف بهینه انرژی، ارتقای آگاهی و ارائه آموزش‌های ایمنی و مصرف بهینه گاز به شهروندان زنجانی، معرفی گاز طبیعی به مشترکان و انجام فعالیت‌های فرهنگی با هدف نهادینه کردن استفاده منطقی از این حامل‌های ارزشمند و وسایل گازسوز را از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده به عنوان مهم‌ترین وظایف اصلی شرکت گاز استان زنجان در راستای ارتقای آگاهی شهروندان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: آموزش چهره به چهره بیش از 10 هزار دانش‌آموزان مقطع تحصیلی پنجم ابتدایی با حضور 29 کارشناس از همکاران به ویژه رؤسای ادارات گاز در شهرستان‌ها و طراحی و توزیع بیش از 32 هزار اقلام فرهنگی؛ پخش برنامه‌های انیمیشنی از صدا و سیمای مرکز زنجان به زبان محلی، پخش تیزرهای مختلف تبلیغاتی با موضوع رعایت اصول ایمنی و جلوگیری از حوادث ناشی از گازگرفتگی در قالب تیزر رادیویی و زیرنویس تلویزیونی از دیگر اقدامات فرهنگی شرکت گاز زنجان بوده است.

این مسئول اذعان داشت: امیدواریم مشترکین متعهد با رعایت هر چه بیشتر نکات و مسائل ایمنی و مصرف بهینه گاز، ترویج این فرهنگ مهم را در محیط خانواده نهادینه کرده و شرکت گاز استان زنجان را بیش از پیش در مورد ترویج فرهنگ مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی یاری کنند.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول