اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

درآمد پیش‌بینی شده زنجان مشکلاتی را برای واحدهای اقتصادی ایجاد می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: پیش‌بینی رشد درآمد استان زنجان در بودجه سال 93 مشکلاتی را برای واحدهای اقتصادی استان ایجاد می‌کند.

درآمد پیش‌بینی شده زنجان مشکلاتی را برای واحدهای اقتصادی ایجاد می‌کند

غلامحسین جمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مرور بر درآمدهای مصوب سال 93 نشان‌دهنده این است که از نظر نرخ رشد، استان زنجان رتبه دوم و از نظر سهم نیز در ردیف استان‌های دارای ظرفیت‌های بالا در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط استان‌ها در بودجه سال آینده 28 درصد است، تصریح کرد: فقط 14 استان از نرخ متوسط 28 درصد بالاتر هستند و بیشتر استان‌ها از نرخ متوسط افزایش درآمدهای استانی پایین‌تر قرار دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه میزان رشد درآمد پیش‌بینی شده استان طی سال آینده 90 درصد است، اضافه کرد: رقم درآمد پیش‌بینی شده برای استان در سال‌جاری 3.03 میلیون ریال بوده است.

این مسئول درآمد پیش‌بینی شده برای سال آینده را در بودجه 5.78 میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: این رقم بیانگر این است که میزان افزایش درآمد استان در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر بوده و فشار بیشتری بر روی بنگاه‌های اقتصادی تحمیل می‌شود.

جمیلی با تاکید بر اینکه رشد میزان درآمد پیش‌بینی شده برای استان در سال آینده مشکلات زیادی را ممکن است برای واحدهای اقتصادی ایجاد کند، ادامه داد: در حال حاضر نیز بنگاه‌های اقتصادی استان با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه 68 درصد از مشکلات موجود بنگاه‌های اقتصادی مربوط به شهرستان زنجان است، اذعان داشت: 25 درصد از مشکلات نیز مربوط به شهرستان ابهر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه 2 درصد از مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در شهرستان خدابنده است، اضافه کرد: در مجموع 5 درصد از این مشکلات نیز به سایر شهرستان‌ها تعلق دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه نبود نقدینگی از جمله مشکلات واحدهای اقتصادی است، گفت: 24 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی به دلیل عدم تامین نقدینگی است.

جمیلی 64 درصد از مشکلات واحدهای اقتصادی استان زنجان را بانک‌ها اعلام کرد و متذکر شد: سایر دستگاه‌های اقتصادی نیز سه درصد در ایجاد مشکلات مختلف نقش داشته‌اند.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول