اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

ثبت‌نام از بی‌سوادان زنجانی در میعادگاه‌های نماز جمعه استان

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برنامه ثبت‌نام از بی‌سوادان زنجان در میعادگاه‌های نماز جمعه این استان برگزار می‌شود.

ثبت‌نام از بی‌سوادان زنجانی در میعادگاه‌های نماز جمعه استان

غفار سرداری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران درصد با‌سوادی استان زنجان رشد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه سال 58 تشکیل شده، تصریح کرد: از زمان تشکیل این نهضت تاکنون بیش از 60 درصد رشد باسوادی در گروه سنی هدف اجرا شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: امید است تعداد افراد باقی مانده بی‌سواد که نتوانسته‌اند در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کنند، باسواد شوند.

این مسئول به سرشماری سال 90 و تعداد بی‌سوادان استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: در این سرشماری 45 هزار و 598 نفر از مردم استان زنجان در گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌‌سواد بودند.

سرداری با بیان اینکه همه این بی‌سوادان تا پایان برنامه پنجم باید باسواد شوند، اضافه کرد: برای تحقق این امر برنامه‌های متنوعی در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اول تا هفتم دی ماه با عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده، یادآور شد: همزمان با هفته سوادآموزی برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: در روزهای ششم و سیزدهم دی ماه جاری در میعادگاه‌های نماز جمعه مرکز استان و شهرستان‌ها برنامه ثبت‌نام از بی‌سوادان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه همه بی‌سوادان استان زنجان می‌توانند با حضور در محل اقامه نماز جمعه برای ثبت‌نام اقدام کنند، گفت: این افراد پس از ثبت‌نام می‌توانند در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کنند.

سرداری با بیان اینکه برای افرادی که در طول این مدت ثبت‌نام کنند علاوه بر سرانه 550 هزار تومان در نظر گرفته شده، افزود: به 10 درصد از کسانی که در طول این مدت ثبت‌نام کرده و نمره قبولی را کسب کنند جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام‌کنندگان علاوه بر برخورداری از نعمت سواد می‌توانند از جوایز در نظر گرفته نیز بهره‌مند شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی دوره‌‌های سوادآموزی که معادل دوره سوم ابتدایی است برگزار می‌کند، تصریح کرد: همچنین کسانی که دوره سوادآموزی را با موفقیت سپری کنند وارد دوره انتقال می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه دوره انتقال نهضت سوادآموزی برابر با دوره ششم ابتدایی است، افزود: افرادی که در دوره انتقال قبول شوند وارد دوره اول متوسطه شده و این مقطع را ادامه می‌دهند.

سرداری با اشاره به اینکه سیستم آموزشی نهضت سوادآموزی در اواخر سال 89 تغییر کرده، بیان داشت: در گذشته دوره‌های تشویقی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شد که هم‌اکنون این دوره‌ها با یکدیگر ادغام شده است.

وی با بیان اینکه دوره پایانی نهضت سوادآموزی نیز با دوره پنجم ابتدایی ادغام شده اضافه کرد: در سال گذشته ثبت‌نام از دوره انتقالی آغاز شده و امسال نیز این ثبت‌نام ادامه داشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اذعان داشت: این طرح در سال‌های آینده نیز برای علاقه‌مندان به ادامه تحصیل اجرا می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه مردم استقبال خوبی از طرح انتقال نهضت سوادآموزی کرده‌اند، اضافه کرد: با توجه به این استقبال حجم فعالیت‌های پیش‌بینی شده تکمیل شده است.

سرداری در پایان از همه باسوادان استان درخواست کرد برای ریشه‌کنی بی‌سوادی نهضت سوادآموزی را یاری کنند و متذکر شد: همه بی‌سوادان نیز برای برخورداری از نعمت سواد همت و تلاش کنند.

انتهای پیام/73008/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول