اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه یک زنجان خبر داد

شرکت 600 نفر در دوره‌های سوادآموزی ناحیه یک زنجان

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه یک زنجان گفت: 610 نفر از بی‌سوادان در دوره‌های سوادآموزی ناحیه یک زنجان شرکت کردند.

شرکت 600 نفر در دوره‌های سوادآموزی ناحیه یک زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید باقر موسوی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان اظهار داشت: اداره نهضت سوادآموزی در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 5 هزار و 481 نفر در حوزه سوادآموزی ناحیه یک زنجان بی‌سواد هستند، تصریح کرد: این تعداد در گروه هدف 10 تا 49 سال شرایط سوادآموزی را دارند.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه یک زنجان با بیان اینکه 88 درصد این افراد در شهرستان زنجان ساکن هستند، افزود: 12 درصد مابقی نیز مربوط به روستاهای شهرستان است.

این مسئول با بیان اینکه 3 هزار و 652 نفر در گروه بانوان بی‌سواد هستند، گفت: 44 درصد آقایان نیز جزو واجد شرایط سوادآموزی هستند.

موسوی با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف و ریشه‌کنی بی‌سوادی فاصله زیادی وجود دارد، ادامه داد: در طول یک یا دو سال آینده ریشه‌کنی بی‌سوادی تحقق نمی‌یابد.

وی سوادآموزی افراد را یکی از مشکل‌ترین کارها اعلام کرد و ادامه داد: جذب افراد برای سوادآموزی یکی دیگر از مشکلات موجود در این زمینه است.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه یک زنجان با اشاره به اینکه اراده عمومی برای سوادآموزی افراد وجود ندارد، گفت: تشکیل یک کلاس سوادآموزی برابر با زیر پوشش قرار دادن چند صد دانش‌آموز است.

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان با اختیار خود و داوطلبانه در مدارس حضور می‌یابند و اهرم فشاری به نام خانواده در این میان مطرح است.

موسوی خاطرنشان کرد: در سوادآموزی بزرگسالان این امر اتفاق نمی‌افتد و پس از جذب بزرگسالان در نگهداری آنها مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ مناسب جذب بزرگسالان برای سوادآموزی مشکل وجود دارد، گفت: این فرهنگ باید از طریق صدا و سیما گسترش یابد.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی ناحیه یک زنجان با بیان اینکه امروز امکانات سمعی و بصری کافی در منازل وجود دارد، بیان داشت: تاکنون در ناحیه یک زنجان 282 نفر در دوره سوادآموزی شرکت کردند.

این مسئول با بیان اینکه 275 نفر از بی‌سوادان در دوره انتقال شرکت کردند، ادامه داد: 53 نفر از علاقه‌مندان به سوادآموزی نیز در دوره تکمیلی شرکت کردند.

موسوی با بیان اینکه تاکنون مجموعاً 610 نفر در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند، افزود: امید است چالش‌های موجود در این زمینه حل شود و افراد به سمت سوادآموزی علاقه‌مند شوند.

در ادامه این جلسه مسئول پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان به سیستم گرمایشی مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: 152 ساختمان اداری و 73 آموزشگاه دارای سیستم حرارت مرکزی است.

محمدابراهیم بهرامیان با اشاره به اینکه مدرسه شبانه‌روزی روستای «قره بولاغی» دارای سوخت گازوئیل است، متذکر شد: 18 مدرسه موجود در شهر و 10 مدرسه موجود در روستاهای این ناحیه نیز دارای سوخت گازی است.

وی با بیان اینکه 52 مدرسه ناحیه نیز از سوخت نفتی استفاده می‌کند، اذعان داشت: شش مدرسه نیز دارای سیستم گرمایشی پکیج است.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول